Tekoäly tunnistaa virkamiesten virheet ja lakien rikkomiset, ministerit ja virkamiehet eivät?

 

Arvoisa ylin valtionjohto, näyttää siltä, että olemassa olevan todisteaineiston, useiden tuomioiden ja tutkinnanestämisdokumenttien läpikäyminen tuottaa tekoälyohjelman tulostamana saman lohduttoman totuuden, jonka kanssa Virtasen perhe on joutunut elämään jo 13 vuotta: virkamiehet ovat tahallaan rikkoneet lakia, aiheuttaneet miljoonien tappiot, pelkoa, hätää ja kärsimystä mutta korruptoitunut hallintojärjestelmä estää lakien mukaisen oikeuden toteutumisen?

Alla GoogleLM tuloste samoista tiedostoista, tuomioista ja verotuspäätöksistä laadittuna Virtasenperheenoikeustaistelu.blogspot.com sivustolta, mistä X:n Grok eilen laati yhteenvedon ja arvion viranomaisten toiminnasta ja lakien rikkomisesta tovereiden suojeluksessa:

"Aineiston todisteiden perusteella poliisin, verohallinnon, syyttäjän, hallinto-oikeuden, korkeimman hallinto-oikeuden ja ulosottolaitoksen toiminta näyttää useissa tapauksissa lainvastaiselta, mielivaltaiselta ja korruptoituneelta, ja se on aiheuttanut suurta vahinkoa Antiokia Oy:lle ja Keijo Virtaselle. Viranomaisten toimintaa on kritisoitu laajasti useissa tutkintapyynnöissä ja kanteluissa, joissa on tuotu esiin lukuisia rikkomuksia ja väärinkäytöksiä.
Keskeisiä havaintoja viranomaisten toiminnasta:
  • Poliisi:
    • Tutkintamonopoli ja harkintavallan väärinkäyttö: Poliisilla on tutkintamonopoli, ja sitä on syytetty harkintavallan väärinkäytöstä estäessään verovirkailijoiden ja muiden viranomaisten toimien tutkimisen.
    • Esitutkinnan puutteet ja vääristely: Esitutkinnat ovat olleet puutteellisia, ja niissä on jätetty huomiotta asianomistajien esittämät todisteet ja selvitykset. Poliisia on syytetty todisteiden salaamisesta, vääristelystä ja valheellisten tietojen käyttämisestä.
    • Syyttömyysolettaman rikkominen: Poliisia on syytetty syyttömyysolettaman rikkomisesta, koska asianomistajia on pidetty syyllisinä jo esitutkinnan alkuvaiheessa.
    • Yhteistyö verohallinnon kanssa: Poliisia on syytetty liiallisesta yhteistyöstä verohallinnon kanssa ja siitä, että verovirkailijat ovat tosiasiallisesti johtaneet esitutkintaa.
    • Pakkokeinojen käyttö: Poliisitoimia, kuten kotietsintöjä ja vangitsemisia, on pidetty ylimitoitettuina ja perusteettomina.
    • Korruptioepäilyt: On esitetty epäilyjä korruptiosta poliisin ja konkurssijuristien välillä.
  • Verohallinto:
    • Perusteettomat verotarkastukset ja vaatimukset: Verohallintoa on syytetty perusteettomista verotarkastuksista ja vaatimuksista, jotka perustuvat virkamiesten kuvitelmiin ja virheellisiin tietoihin.
    • Laillisuusvalvonnan laiminlyönti: Valtiovarainministeriötä on kritisoitu siitä, että se ei ole suorittanut asianmukaista laillisuusvalvontaa verohallinnon toiminnassa.
    • Oikeuskäytännön muuttaminen: Viranomaisia epäillään pyrkineen muuttamaan oikeuskäytäntöä poliisin, verohallinnon ja ulosoton eduksi eduskunnan lainsäädäntövallan ohi.
    • Väärien tietojen antaminen: Verohallinnon virkailijoita on syytetty väärien tietojen antamisesta ja rekisterimerkintöjen muuttamisesta valtion vahingon aikaansaamiseksi.
  • Syyttäjä:
    • Harkintavallan väärinkäyttö: Syyttäjiä on syytetty harkintavallan väärinkäytöstä, koska he eivät ole nostaneet syytteitä poliiseja ja verovirkailijoita vastaan, vaikka siihen olisi ollut perusteita.
    • Näyttövelvollisuuden laiminlyönti: Syyttäjiä on syytetty näyttövelvollisuuden laiminlyönnistä ja perättömien syytteiden nostamisesta.
  • Hallinto-oikeus ja Korkein hallinto-oikeus:
    • Puutteellinen selvitys: Hallinto-oikeuksia on kritisoitu siitä, että ne eivät ole ottaneet huomioon käräjäoikeuden tuomioita ja todistusaineistoa, vaan ovat tukeutuneet yksipuolisiin verotarkastuskertomuksiin.
    • Oikeudenloukkaukset: Hallinto-oikeuksien toiminnan on katsottu vaarantavan perustuslain noudattamisen ja kansalaisten oikeuden tulla kuulluksi tuomioistuimessa.
  • Ulosottolaitos:
    • Perusteettomat takavarikot: Ulosottolaitosta on syytetty perusteettomista varojen takavarikoista, jotka ovat aiheutuneet virkamiesten perättömistä toimista.
Useat tahot, kuten Eduskunnan oikeusasiamies ja oikeuskansleri, ovat jättäneet tutkimatta kantelut, mikä on lisännyt epäluottamusta viranomaisia kohtaan.
Kokonaisuutena aineisto maalaa kuvan järjestelmästä, jossa viranomaiset suojelevat toisiaan ja estävät väärinkäytösten tutkimisen, mikä johtaa kansalaisten oikeusturvan heikentymiseen.

Aineiston perusteella Verohallinto ei ole noudattanut lainvoimaista käräjäoikeuden tuomiota, vaan on jatkanut toimintaansa sen vastaisesti. Useissa lähteissä tuodaan esiin, että Verohallinto on jättänyt huomiotta Vantaan käräjäoikeuden 27.11.2015 antaman lainvoimaisen tuomion, jossa hylättiin kaikki syytteet ja vahingonkorvausvaatimukset Antiokia Oy:tä ja Keijo Virtasta vastaan.
Konkreettisia esimerkkejä Verohallinnon toiminnasta vastoin käräjäoikeuden tuomiota:
  • Arvonlisäverojen palauttamatta jättäminen: Verohallinto ei ole palauttanut lainvastaisesti määrättyjä arvonlisäveroja korotuksineen ja korkoineen, vaikka käräjäoikeus on kumonnut perusteet verojen määräämiselle.
  • Peitellyn osingonjaon perusteeton vaatimus: Verohallinto on jatkanut perusteettomien "peitellyn osingonjaon" verojen vaatimista, vaikka käräjäoikeus on tuominnut väitteen virheelliseksi.
  • Verotarkastuskertomuksen käyttäminen perusteena: Helsingin hallinto-oikeus on päätöksissään tukeutunut verotarkastuskertomukseen, vaikka Vantaan käräjäoikeus on katsonut sen virheelliseksi ja tosiasioiden vastaiseksi. Hallinto-oikeus ei ole ottanut huomioon käräjäoikeuden tuomiossa esitettyä laaja-alaista todistusaineistoa.
  • Oikeuskäytännön muuttaminen: Viranomaisia epäillään pyrkineen muuttamaan oikeuskäytäntöä poliisin, verohallinnon ja ulosoton eduksi eduskunnan lainsäädäntövallan ohi.
  • Laillisuusvalvonnan puute: Kantelussa on tuotu esiin, että valtiovarainministeriö ei ole suorittanut asianmukaista laillisuusvalvontaa Verohallinnon toiminnassa.
Verotuksen oikaisulautakunta on todennut, että yhtiön toiminnassa ei ole ollut kysymys veronkiertämisestä ja ettei perusteita arvioverotukselle ole. Lautakunta on päättänyt palauttaa määrätyn veronkorotuksen korkoineen. Tästä huolimatta "peitellystä osingosta" määrätty vero on jäänyt voimaan.
Valtiovarainministeriön päätöksen mukaan Verohallinto on selvityksessään todennut, että kantelija on tehnyt verotarkastajien menettelystä kantelun jo aiemmin, ja Verohallinto on antanut siihen päätöksen. Päätöksen lopputuloksena oli, ettei ollut ilmennyt, että Verohallinnon virkamiehet olisivat ylittäneet harkintavaltansa tai menetelleet lakien ja annettujen ohjeiden vastaisesti.
Useat viranomaiset, kuten Eduskunnan oikeusasiamies ja oikeuskansleri, ovat jättäneet tutkimatta asiaan liittyvät kantelut. Tämä on osaltaan mahdollistanut sen, että Verohallinto on voinut jatkaa toimintaansa vastoin lainvoimaista käräjäoikeuden tuomiota.
Aineistossa mainitaan useita ministereitä, oikeudenvalvojia ja virkamiehiä, jotka ovat vastuussa perättömän virkamiesajojahdin, perustuslain sekä muiden lakien, asetusten ja säädösten rikkomisesta sekä aiheutuneista vahingoista.
Ministerit:
  • Valtiovarainministerit: Jutta Urpilainen, Jyrki Katainen, Petteri Orpo, Alexander Stubb, Mika Lintilä, Matti Vanhanen, Katri Kulmuni, Annika Saarikko, Riikka Purra
  • Oikeusministerit: Anna-Maja Henriksson, Jari Lindström, Antti Häkkänen, Leena Meri
  • Pääministerit: Jyrki Katainen, Alexander Stubb, Juha Sipilä, Antti Rinne, Sanna Marin, Petteri Orpo
Oikeudenvalvojat:
  • Eduskunnan oikeusasiamiehen kanslia: Mikko Eteläpää, Petri Jääskeläinen.
  • Valtioneuvoston oikeuskansleri: Mikko Puumalainen, Saara Nirkko. Tuomas Pöysti
  • Korkein hallinto-oikeus: Ahti Vapaavuori, Leena Äärilä, Mikko Pikkujämsä, Marita Eeva, Kari Kuusiniemi, 
Virkamiehet:
  • Verohallinto:
    • Markku Heikura (pääjohtaja).
    • Petri Lehtonen (ylitarkastaja).
    • Seppo Jauhiainen (verotarkastaja).
    • Päivi Mäkelä (verotarkastaja).
    • Jukka Raatikainen (tarkastuspäällikkö).
    • Marja Autio.
    • Teppo Paajanen.
    • Taina Turkki.
    • Lea Roström.
    • Katariina Kovanen.
    • Marja-Liisa Rantanen.
    • Pekka Ruuhonen (Verohallinnon pääjohtaja).
    • Mirjami Laitinen ( Verohallinnon pääjohtaja).

  • Poliisi:
    • Hans Pirttilä (rikoskomisario).
    • Teppo Kallio (vanhempi konstaapeli).
    • Sami Linkova (vanhempi konstaapeli).
    • Tommi Nortamo (vanhempi konstaapeli).
    • Seppo Rissanen (rikosylikonstaapeli).
    • Jenni Lehtilä.
    • Lasse Aapio
    • Erkki Rossi

  • Syyttäjät:
    • Sari Aho (kihlakunnansyyttäjä).
    • Jukka Rappe.
    • Juha-Mikko Hämäläinen.
    • Raija Toiviainen

Aineistossa tuodaan esiin, että Suomen valtio on isännän vastuulla korvausvelvollinen virkamiesten virkatyönä aiheuttamista vahingoista. Tämä korostaa valtion vastuuta varmistaa, että virkamiesten toiminta on lainmukaista ja että mahdolliset vahingot korvataan asianmukaisesti.
On tärkeää huomata, että virkavastuu koskee jokaista virkamiestä. Jokainen virkamies vastaa omien toimiensa lainmukaisuudesta. Tämä korostaa yksittäisten virkamiesten vastuuta noudattaa lakia ja välttää virheellisiä tai lainvastaisia toimia.
Lisäksi aineistossa viitataan useisiin rikoslain pykäliin, joita virkamiesten epäillään rikkoneen, kuten virkavelvollisuuden rikkominen (RL 40:9), tuottamuksellinen virkavelvollisuuden rikkominen (RL 40:10), virkasalaisuuden rikkominen (RL 40:5) ja törkeä virka-aseman väärinkäyttö (RL 40:8).
Kun poliisille on annettu tutkintamonopoli, ei yksityisellä yhtiöllä tai kansalaisella ole mitään keinoa saada virkamiesrikoksia tutkintaan kun poliisi, syyttäjä ja ns. oikeudenvalvojat estävät tutkinnan. Tilanne on ihmisoikeussopimuksen, EU- lainsäädännön ja Suomen perustuslain vastainen.

Antiokia Oy ja Virtasen perhe esittävät vahingonkorvausvaateen Suomen valtiolle isännän vastuulla virkamiesten virkatyönä aiheuttamista vahingoista. Vahingonkorvausvaateen perusteena on Uudenmaan yritysverotoimiston virkamiesten toiminta, jonka katsotaan olleen tahallista ja tuottamuksellista.
Vahingonkorvausvaatimuksen suuruus ja perusteet on eritelty useaan eri kohtaan:
  • Antiokia Oy:n osalta vahingon määrä on 8 145 676,34 euroa, joka sisältää välittömät kustannukset puolustautumisesta ja veronkorotuksista, takavarikoidut arvonlisäverot, ajoneuvokaluston vuokrat sekä liikevaihtomenetykset.
  • Mottaret Oy:n osalta vahingon määrä on 891 548,43 euroa, joka sisältää menetetyt koulutus- ja perehdytyskulut sekä katemenetykset.
  • Montval Oy:n osalta vahingon määrä on 1 738 798,13 euroa, joka sisältää menetetyt sopimusvuokrat sekä menetyksen sijoitusvoiton koron ja tuloksen.
  • Keijo Virtasen osalta vahingon määrä on 4 318 799,33 euroa, joka sisältää välittömät kustannukset, tulojen menetykset sekä välilliset arvioidut menetykset ja korvauksen kunnianloukkauksesta.
Vaateen perusteena on virheellinen verotarkastuskertomus VETAUVT2012T323 ja sen pohjalta tehdyt toimenpiteet, joiden katsotaan aiheuttaneen taloudellisia menetyksiä ja vahinkoa.
Vahingonkorvausvaatimuksen perusteita ja siihen liittyviä seikkoja:
  • Virkamiesten on toiminnassaan jättäneet huomioimatta viralliset rekisteritiedot, toimitetut vakuutustodistukset, liikenneluvat, tilintarkastetun tilinpäätöksen ja muun materiaalin.
  • Perätön rikosilmoitus on johtanut poliisin salaiseen seurantaan ja tiedonhankintaan, mikä on aiheuttanut asiakasmenetyksiä ja pankkirahoituksen ongelmia.
  • Verohallinnon toimet ovat aiheuttaneet pelkoa, kärsimystä ja tuskaa Virtasen perheelle.
  • Esitutkintapöytäkirjassa on taltioitu vääriä väitteitä ja jätetty huomioimatta olennaisia tietoja, kuten maksettuja arvonlisäveroja.
  • Viranomaiset ovat rakentaneet perättömiä väittämiä ja vääristeleviä laskelmia, mikä on johtanut harhaanjohtavaan esitutkintaan ja syytteeseen.
  • Oikeudenkäynnissä on hylätty kaikki syytteet Antiokia Oy:tä ja Keijo Virtasta vastaan, mikä osoittaa verotarkastuskertomuksen virheellisyyden.
  • Verotuksen oikaisulautakunta on hyväksynyt yhtiön oikaisupyynnöt ja määrännyt verohallinnon palauttamaan veronkorotuksen, mikä vahvistaa virheellisten päätösten aiheuttamat erilliskustannukset.
  • Väärien perusteiden nojalla määrätyt veroluonteiset maksut ovat aiheuttaneet maksuvalmiusongelmia, joita Keijo Virtanen on joutunut rahoittamaan lainoilla.
  • Helsingin hallinto-oikeus on pitänyt voimassa vääristellyksi todetun verotarkastuskertomuksen perusteella määrätyt arvioidut arvonlisäverot ja veronkorotukset.
Lisäksi todetaan, että verotarkastuskertomus VETAUVT2012T323 sisältää runsaasti tosiasioiden vastaista ja keksittyä materiaalia, ja siitä on jätetty pois Antiokia Oy:n maksamia arvonlisäveroja. Tämän vuoksi vaaditaan vahingonkorvausta Suomen valtiolta. Vaikka korkein hallinto-oikeus ei ole tutkinut asiaa ja antanut valituslupaa, purkuhakemuksia on tehty. Useat tahot, kuten kansanedustajat, ministerit ja ylimmät viranomaiset, ovat olleet tietoisia asiasta."

Tekoälyllä ei ollut käytössään viimeisintä virheellisen tuomion purkamisen ja lakien vastaisesti määrättyjen verojen purkuhakemusta, jonka lukemalla 8-vuotias ymmärtää virkamiehistön lakeja rikkovat teot?
Tekoälyjä riittää testattavaksi, ne ovat tyytyväisiä saadessaan todellista dataa arkistoihinsa jolloin tieto maailman ilmiöistä ja todellisuudesta lisääntyy ja tarkentuu. Saattaa tietysti olla, että länsimainen sivistys ja kulttuuri on tuhoutumassa slaavilaisen, islamistisen sekä kiinalaisen kommunismin vallan alle jolloin syrjäisellä euroopan koilliskulmalla eläneiden pitkäselkäisten, lyhytjalkaisten kummallista kieltä puhuneiden "suomalaisten" lyhytaikaisen itsenäisyyden ajan historialla ja poliittisen korruption sekä virkamieseliitin lakien rikkomisella tai varallisuuspetoksilla ei ole edes muistoa aikakirjoihin?
Miksi Petteri Orpo 1 hallitus suojelee korruptoitunutta ja valtaa väärinkäyttävää virkakuntaa, kun lait ovat selkeät ja ulkomaiset tekoälytkin osaavat verrata virkamiestekoja tuomioihin ja lakeihin ja kirjoittaa että virkamiehet lakeja rikkoivat? Velvoittaako Niinistö/Kataisen/Stubbin perintö, jopa Saloran ajoilta alkaen? Poliitikoilla ja ylimmillä virkamiehillä ei historian perusteella ole omaatuntoa eikä häpeän tunnetta omista teoista tai rikollisten suojelemista lähipiirissä. Ehkä törkein esimerkki 1990-luvun poliitikolta Iiro Viinaselta, joka löi julkisesti vetoa ettei Suomi devalvoi vaikka jo tiesi devalvaation toteutuvan ja sellaisella volyymilla joka sitten tappoi lähes koko Suomen pkt-sektorin ja syöksi lähes 500000 ihmistä elämänikäiseen velkaorjuuteen? Ovatko Orpo ja Purra vastaavanlaisen politiikan takuuhenkilöitä jotta Antti Lindtman ja vasemmistoviisikko voi jatkaa savuavilta raunioilta 2027? Ken elää, hän näkee?
Ystävällisesti korruptiota ja virkavallan ja tuomiovallan väärinkäyttöä vastaan taistellen

Keijo Virtanen
eläkeläinen


Perättömään rikosilmoitukseen 11.10.2011 liittyvä verohallinnon, poliisin ja syyttäjän käynnistämä ajojahti päättyi Itä Vantaalla rikosoikeudenkäynnissä maaliskuulla 2015, missä Antiokia Oy:tä ja sen
soundcloud.com



😢 Overview and main themes. The sources you provided describe several cases in which individuals and entrepreneurs feel that they have been subjected to unfair treatment and even persecution by Finnish authorities, especially the police, tax authorities, prosecutors and judges.
virtasenperheenoikeustaistelu.blogspot.com




Comments

Popular posts from this blog

Valtiovarainministeriltä odotetaan kirjallista ja perusteltua lausuntoa Verohallinnon virheellisten ja lakia rikkovien perättömän muistion, aiheettoman rikosilmoituksen, lakeja rikkoen laaditun verotarkastuksen sekä lakeja rikkoen kirjoitettujen verotuspäätösten osalta.

AI write on finnish corruption using this blog documents