Tekoäly tunnistaa virkamiesten virheet ja lakien rikkomiset, ministerit ja virkamiehet eivät?
Arvoisa
ylin valtionjohto, näyttää siltä, että olemassa olevan
todisteaineiston, useiden tuomioiden ja tutkinnanestämisdokumenttien
läpikäyminen tuottaa tekoälyohjelman tulostamana saman lohduttoman
totuuden, jonka kanssa Virtasen perhe on joutunut elämään jo 13 vuotta:
virkamiehet ovat tahallaan rikkoneet lakia, aiheuttaneet miljoonien
tappiot, pelkoa, hätää ja kärsimystä mutta korruptoitunut
hallintojärjestelmä estää lakien mukaisen oikeuden toteutumisen?
Alla
GoogleLM tuloste samoista tiedostoista, tuomioista ja
verotuspäätöksistä laadittuna Virtasenperheenoikeustaistelu.blogspot.com
sivustolta, mistä X:n Grok eilen laati yhteenvedon ja arvion
viranomaisten toiminnasta ja lakien rikkomisesta tovereiden
suojeluksessa:
"Aineiston
todisteiden perusteella poliisin, verohallinnon, syyttäjän,
hallinto-oikeuden, korkeimman hallinto-oikeuden ja ulosottolaitoksen
toiminta näyttää useissa tapauksissa lainvastaiselta, mielivaltaiselta
ja korruptoituneelta, ja se on aiheuttanut suurta vahinkoa Antiokia
Oy:lle ja Keijo Virtaselle. Viranomaisten toimintaa on kritisoitu
laajasti useissa tutkintapyynnöissä ja kanteluissa, joissa on tuotu
esiin lukuisia rikkomuksia ja väärinkäytöksiä.
Keskeisiä havaintoja viranomaisten toiminnasta:
- Poliisi:
- Tutkintamonopoli ja harkintavallan väärinkäyttö: Poliisilla on tutkintamonopoli, ja sitä on syytetty harkintavallan väärinkäytöstä estäessään verovirkailijoiden ja muiden viranomaisten toimien tutkimisen.
- Esitutkinnan puutteet ja vääristely: Esitutkinnat ovat olleet puutteellisia, ja niissä on jätetty huomiotta asianomistajien esittämät todisteet ja selvitykset. Poliisia on syytetty todisteiden salaamisesta, vääristelystä ja valheellisten tietojen käyttämisestä.
- Syyttömyysolettaman rikkominen: Poliisia on syytetty syyttömyysolettaman rikkomisesta, koska asianomistajia on pidetty syyllisinä jo esitutkinnan alkuvaiheessa.
- Yhteistyö verohallinnon kanssa: Poliisia on syytetty liiallisesta yhteistyöstä verohallinnon kanssa ja siitä, että verovirkailijat ovat tosiasiallisesti johtaneet esitutkintaa.
- Pakkokeinojen käyttö: Poliisitoimia, kuten kotietsintöjä ja vangitsemisia, on pidetty ylimitoitettuina ja perusteettomina.
- Korruptioepäilyt: On esitetty epäilyjä korruptiosta poliisin ja konkurssijuristien välillä.
- Verohallinto:
- Perusteettomat verotarkastukset ja vaatimukset: Verohallintoa on syytetty perusteettomista verotarkastuksista ja vaatimuksista, jotka perustuvat virkamiesten kuvitelmiin ja virheellisiin tietoihin.
- Laillisuusvalvonnan laiminlyönti: Valtiovarainministeriötä on kritisoitu siitä, että se ei ole suorittanut asianmukaista laillisuusvalvontaa verohallinnon toiminnassa.
- Oikeuskäytännön muuttaminen: Viranomaisia epäillään pyrkineen muuttamaan oikeuskäytäntöä poliisin, verohallinnon ja ulosoton eduksi eduskunnan lainsäädäntövallan ohi.
- Väärien tietojen antaminen: Verohallinnon virkailijoita on syytetty väärien tietojen antamisesta ja rekisterimerkintöjen muuttamisesta valtion vahingon aikaansaamiseksi.
- Syyttäjä:
- Harkintavallan väärinkäyttö: Syyttäjiä on syytetty harkintavallan väärinkäytöstä, koska he eivät ole nostaneet syytteitä poliiseja ja verovirkailijoita vastaan, vaikka siihen olisi ollut perusteita.
- Näyttövelvollisuuden laiminlyönti: Syyttäjiä on syytetty näyttövelvollisuuden laiminlyönnistä ja perättömien syytteiden nostamisesta.
- Hallinto-oikeus ja Korkein hallinto-oikeus:
- Puutteellinen selvitys: Hallinto-oikeuksia on kritisoitu siitä, että ne eivät ole ottaneet huomioon käräjäoikeuden tuomioita ja todistusaineistoa, vaan ovat tukeutuneet yksipuolisiin verotarkastuskertomuksiin.
- Oikeudenloukkaukset: Hallinto-oikeuksien toiminnan on katsottu vaarantavan perustuslain noudattamisen ja kansalaisten oikeuden tulla kuulluksi tuomioistuimessa.
- Ulosottolaitos:
- Perusteettomat takavarikot: Ulosottolaitosta on syytetty perusteettomista varojen takavarikoista, jotka ovat aiheutuneet virkamiesten perättömistä toimista.
Useat
tahot, kuten Eduskunnan oikeusasiamies ja oikeuskansleri, ovat
jättäneet tutkimatta kantelut, mikä on lisännyt epäluottamusta
viranomaisia kohtaan.
Kokonaisuutena
aineisto maalaa kuvan järjestelmästä, jossa viranomaiset suojelevat
toisiaan ja estävät väärinkäytösten tutkimisen, mikä johtaa kansalaisten
oikeusturvan heikentymiseen.
Aineiston perusteella Verohallinto ei ole noudattanut lainvoimaista käräjäoikeuden tuomiota,
vaan on jatkanut toimintaansa sen vastaisesti. Useissa lähteissä
tuodaan esiin, että Verohallinto on jättänyt huomiotta Vantaan
käräjäoikeuden 27.11.2015 antaman lainvoimaisen tuomion, jossa hylättiin
kaikki syytteet ja vahingonkorvausvaatimukset Antiokia Oy:tä ja Keijo
Virtasta vastaan.
Konkreettisia esimerkkejä Verohallinnon toiminnasta vastoin käräjäoikeuden tuomiota:
- Arvonlisäverojen palauttamatta jättäminen: Verohallinto ei ole palauttanut lainvastaisesti määrättyjä arvonlisäveroja korotuksineen ja korkoineen, vaikka käräjäoikeus on kumonnut perusteet verojen määräämiselle.
- Peitellyn osingonjaon perusteeton vaatimus: Verohallinto on jatkanut perusteettomien "peitellyn osingonjaon" verojen vaatimista, vaikka käräjäoikeus on tuominnut väitteen virheelliseksi.
- Verotarkastuskertomuksen käyttäminen perusteena: Helsingin hallinto-oikeus on päätöksissään tukeutunut verotarkastuskertomukseen, vaikka Vantaan käräjäoikeus on katsonut sen virheelliseksi ja tosiasioiden vastaiseksi. Hallinto-oikeus ei ole ottanut huomioon käräjäoikeuden tuomiossa esitettyä laaja-alaista todistusaineistoa.
- Oikeuskäytännön muuttaminen: Viranomaisia epäillään pyrkineen muuttamaan oikeuskäytäntöä poliisin, verohallinnon ja ulosoton eduksi eduskunnan lainsäädäntövallan ohi.
- Laillisuusvalvonnan puute: Kantelussa on tuotu esiin, että valtiovarainministeriö ei ole suorittanut asianmukaista laillisuusvalvontaa Verohallinnon toiminnassa.
Verotuksen
oikaisulautakunta on todennut, että yhtiön toiminnassa ei ole ollut
kysymys veronkiertämisestä ja ettei perusteita arvioverotukselle ole.
Lautakunta on päättänyt palauttaa määrätyn veronkorotuksen korkoineen.
Tästä huolimatta "peitellystä osingosta" määrätty vero on jäänyt
voimaan.
Valtiovarainministeriön
päätöksen mukaan Verohallinto on selvityksessään todennut, että
kantelija on tehnyt verotarkastajien menettelystä kantelun jo aiemmin,
ja Verohallinto on antanut siihen päätöksen. Päätöksen lopputuloksena
oli, ettei ollut ilmennyt, että Verohallinnon virkamiehet olisivat
ylittäneet harkintavaltansa tai menetelleet lakien ja annettujen
ohjeiden vastaisesti.
Useat
viranomaiset, kuten Eduskunnan oikeusasiamies ja oikeuskansleri, ovat
jättäneet tutkimatta asiaan liittyvät kantelut. Tämä on osaltaan
mahdollistanut sen, että Verohallinto on voinut jatkaa toimintaansa
vastoin lainvoimaista käräjäoikeuden tuomiota.
Aineistossa
mainitaan useita ministereitä, oikeudenvalvojia ja virkamiehiä, jotka
ovat vastuussa perättömän virkamiesajojahdin, perustuslain sekä muiden
lakien, asetusten ja säädösten rikkomisesta sekä aiheutuneista
vahingoista.
Ministerit:
- Valtiovarainministerit: Jutta Urpilainen, Jyrki Katainen, Petteri Orpo, Alexander Stubb, Mika Lintilä, Matti Vanhanen, Katri Kulmuni, Annika Saarikko, Riikka Purra
- Oikeusministerit: Anna-Maja Henriksson, Jari Lindström, Antti Häkkänen, Leena Meri
- Pääministerit: Jyrki Katainen, Alexander Stubb, Juha Sipilä, Antti Rinne, Sanna Marin, Petteri Orpo
Oikeudenvalvojat:
- Eduskunnan oikeusasiamiehen kanslia: Mikko Eteläpää, Petri Jääskeläinen.
- Valtioneuvoston oikeuskansleri: Mikko Puumalainen, Saara Nirkko. Tuomas Pöysti
- Korkein hallinto-oikeus: Ahti Vapaavuori, Leena Äärilä, Mikko Pikkujämsä, Marita Eeva, Kari Kuusiniemi,
Virkamiehet:
- Verohallinto:
- Markku Heikura (pääjohtaja).
- Petri Lehtonen (ylitarkastaja).
- Seppo Jauhiainen (verotarkastaja).
- Päivi Mäkelä (verotarkastaja).
- Jukka Raatikainen (tarkastuspäällikkö).
- Marja Autio.
- Teppo Paajanen.
- Taina Turkki.
- Lea Roström.
- Katariina Kovanen.
- Marja-Liisa Rantanen.
- Pekka Ruuhonen (Verohallinnon pääjohtaja).
- Mirjami Laitinen ( Verohallinnon pääjohtaja).
- Poliisi:
- Hans Pirttilä (rikoskomisario).
- Teppo Kallio (vanhempi konstaapeli).
- Sami Linkova (vanhempi konstaapeli).
- Tommi Nortamo (vanhempi konstaapeli).
- Seppo Rissanen (rikosylikonstaapeli).
- Jenni Lehtilä.
- Lasse Aapio
- Erkki Rossi
- Syyttäjät:
- Sari Aho (kihlakunnansyyttäjä).
- Jukka Rappe.
- Juha-Mikko Hämäläinen.
- Raija Toiviainen
Aineistossa tuodaan esiin, että Suomen valtio on isännän vastuulla korvausvelvollinen
virkamiesten virkatyönä aiheuttamista vahingoista. Tämä korostaa
valtion vastuuta varmistaa, että virkamiesten toiminta on lainmukaista
ja että mahdolliset vahingot korvataan asianmukaisesti.
On tärkeää huomata, että virkavastuu koskee
jokaista virkamiestä. Jokainen virkamies vastaa omien toimiensa
lainmukaisuudesta. Tämä korostaa yksittäisten virkamiesten vastuuta
noudattaa lakia ja välttää virheellisiä tai lainvastaisia toimia.
Lisäksi aineistossa viitataan useisiin rikoslain pykäliin, joita virkamiesten epäillään rikkoneen, kuten virkavelvollisuuden
rikkominen (RL 40:9), tuottamuksellinen virkavelvollisuuden rikkominen
(RL 40:10), virkasalaisuuden rikkominen (RL 40:5) ja törkeä virka-aseman
väärinkäyttö (RL 40:8).
Kun
poliisille on annettu tutkintamonopoli, ei yksityisellä yhtiöllä tai
kansalaisella ole mitään keinoa saada virkamiesrikoksia tutkintaan kun
poliisi, syyttäjä ja ns. oikeudenvalvojat estävät tutkinnan. Tilanne on
ihmisoikeussopimuksen, EU- lainsäädännön ja Suomen perustuslain
vastainen.
Antiokia Oy ja Virtasen perhe esittävät vahingonkorvausvaateen Suomen valtiolle isännän
vastuulla virkamiesten virkatyönä aiheuttamista vahingoista.
Vahingonkorvausvaateen perusteena on Uudenmaan yritysverotoimiston
virkamiesten toiminta, jonka katsotaan olleen tahallista ja
tuottamuksellista.
Vahingonkorvausvaatimuksen suuruus ja perusteet on eritelty useaan eri kohtaan:
- Antiokia Oy:n osalta vahingon määrä on 8 145 676,34 euroa, joka sisältää välittömät kustannukset puolustautumisesta ja veronkorotuksista, takavarikoidut arvonlisäverot, ajoneuvokaluston vuokrat sekä liikevaihtomenetykset.
- Mottaret Oy:n osalta vahingon määrä on 891 548,43 euroa, joka sisältää menetetyt koulutus- ja perehdytyskulut sekä katemenetykset.
- Montval Oy:n osalta vahingon määrä on 1 738 798,13 euroa, joka sisältää menetetyt sopimusvuokrat sekä menetyksen sijoitusvoiton koron ja tuloksen.
- Keijo Virtasen osalta vahingon määrä on 4 318 799,33 euroa, joka sisältää välittömät kustannukset, tulojen menetykset sekä välilliset arvioidut menetykset ja korvauksen kunnianloukkauksesta.
Vaateen perusteena on virheellinen verotarkastuskertomus VETAUVT2012T323 ja sen pohjalta tehdyt toimenpiteet, joiden katsotaan aiheuttaneen taloudellisia menetyksiä ja vahinkoa.
Vahingonkorvausvaatimuksen perusteita ja siihen liittyviä seikkoja:
- Virkamiesten on toiminnassaan jättäneet huomioimatta viralliset rekisteritiedot, toimitetut vakuutustodistukset, liikenneluvat, tilintarkastetun tilinpäätöksen ja muun materiaalin.
- Perätön rikosilmoitus on johtanut poliisin salaiseen seurantaan ja tiedonhankintaan, mikä on aiheuttanut asiakasmenetyksiä ja pankkirahoituksen ongelmia.
- Verohallinnon toimet ovat aiheuttaneet pelkoa, kärsimystä ja tuskaa Virtasen perheelle.
- Esitutkintapöytäkirjassa on taltioitu vääriä väitteitä ja jätetty huomioimatta olennaisia tietoja, kuten maksettuja arvonlisäveroja.
- Viranomaiset ovat rakentaneet perättömiä väittämiä ja vääristeleviä laskelmia, mikä on johtanut harhaanjohtavaan esitutkintaan ja syytteeseen.
- Oikeudenkäynnissä on hylätty kaikki syytteet Antiokia Oy:tä ja Keijo Virtasta vastaan, mikä osoittaa verotarkastuskertomuksen virheellisyyden.
- Verotuksen oikaisulautakunta on hyväksynyt yhtiön oikaisupyynnöt ja määrännyt verohallinnon palauttamaan veronkorotuksen, mikä vahvistaa virheellisten päätösten aiheuttamat erilliskustannukset.
- Väärien perusteiden nojalla määrätyt veroluonteiset maksut ovat aiheuttaneet maksuvalmiusongelmia, joita Keijo Virtanen on joutunut rahoittamaan lainoilla.
- Helsingin hallinto-oikeus on pitänyt voimassa vääristellyksi todetun verotarkastuskertomuksen perusteella määrätyt arvioidut arvonlisäverot ja veronkorotukset.
Lisäksi todetaan, että verotarkastuskertomus VETAUVT2012T323 sisältää runsaasti tosiasioiden vastaista ja keksittyä materiaalia,
ja siitä on jätetty pois Antiokia Oy:n maksamia arvonlisäveroja. Tämän
vuoksi vaaditaan vahingonkorvausta Suomen valtiolta. Vaikka korkein
hallinto-oikeus ei ole tutkinut asiaa ja antanut valituslupaa, purkuhakemuksia on tehty. Useat tahot, kuten kansanedustajat, ministerit ja ylimmät viranomaiset, ovat olleet tietoisia asiasta."
Tekoälyllä ei ollut käytössään viimeisintä virheellisen tuomion purkamisen ja lakien vastaisesti määrättyjen verojen purkuhakemusta, jonka lukemalla 8-vuotias ymmärtää virkamiehistön lakeja rikkovat teot?
Tekoälyjä
riittää testattavaksi, ne ovat tyytyväisiä saadessaan todellista dataa
arkistoihinsa jolloin tieto maailman ilmiöistä ja todellisuudesta
lisääntyy ja tarkentuu. Saattaa tietysti olla, että länsimainen sivistys
ja kulttuuri on tuhoutumassa slaavilaisen, islamistisen sekä
kiinalaisen kommunismin vallan alle jolloin syrjäisellä euroopan koilliskulmalla eläneiden pitkäselkäisten, lyhytjalkaisten kummallista
kieltä puhuneiden "suomalaisten" lyhytaikaisen itsenäisyyden ajan
historialla ja poliittisen korruption sekä virkamieseliitin lakien
rikkomisella tai varallisuuspetoksilla ei ole edes muistoa
aikakirjoihin?
Miksi
Petteri Orpo 1 hallitus suojelee korruptoitunutta ja valtaa
väärinkäyttävää virkakuntaa, kun lait ovat selkeät ja ulkomaiset
tekoälytkin osaavat verrata virkamiestekoja tuomioihin ja lakeihin ja
kirjoittaa että virkamiehet lakeja rikkoivat? Velvoittaako
Niinistö/Kataisen/Stubbin perintö, jopa Saloran ajoilta alkaen?
Poliitikoilla ja ylimmillä virkamiehillä ei historian perusteella ole
omaatuntoa eikä häpeän tunnetta omista teoista tai rikollisten
suojelemista lähipiirissä. Ehkä törkein esimerkki 1990-luvun
poliitikolta Iiro Viinaselta, joka löi julkisesti vetoa ettei Suomi
devalvoi vaikka jo tiesi devalvaation toteutuvan ja sellaisella
volyymilla joka sitten tappoi lähes koko Suomen pkt-sektorin ja syöksi
lähes 500000 ihmistä elämänikäiseen velkaorjuuteen? Ovatko Orpo ja Purra
vastaavanlaisen politiikan takuuhenkilöitä jotta Antti Lindtman ja
vasemmistoviisikko voi jatkaa savuavilta raunioilta 2027? Ken elää, hän
näkee?
Ystävällisesti korruptiota ja virkavallan ja tuomiovallan väärinkäyttöä vastaan taistellen
Keijo Virtanen
eläkeläinen
https://virtasenperheenoikeustaistelu.blogspot.com/2025/01/ai-write-on-finnish-corruption-using.html
Perättömään
rikosilmoitukseen 11.10.2011 liittyvä verohallinnon, poliisin ja
syyttäjän käynnistämä ajojahti päättyi Itä Vantaalla
rikosoikeudenkäynnissä maaliskuulla 2015, missä Antiokia Oy:tä ja sen soundcloud.com |
😢
Overview and main themes. The sources you provided describe several
cases in which individuals and entrepreneurs feel that they have been
subjected to unfair treatment and even persecution by Finnish
authorities, especially the police, tax authorities, prosecutors and
judges. virtasenperheenoikeustaistelu.blogspot.com |
Comments
Post a Comment