Ihmisoikeussopimuksen, perustuslain, verotusta koskevien lakien vastainen VETAUVT2012T323 on valtionjohdon ja ns. oikeudenvalvonnan suojeluksessa?

 Ihmisoikeussopimuksen, Suomen perustuslain, pakottavien EU-asetusten ja Suomea sitovien EU-direktiivien vastaisesti Virtasen perheenjäseniin ja heidän hallitsemiinsa osakeyhtiöihin kohdistettu "harmaan talouden tehostetun  viranomaisyhteistyön kommandoisku" alkaen kesäkuusta 2011, täsmentyen perättömäksi verovirkailijoiden muistioksi 10.10.2011, perättömäksi rikosilmoitukseksi 11.10.2011 ja käynnistäen  12.10.2011 salatun fyysisen, sähköisen ja asiakasyhteyksiä ja pankkitilitietoja poliisin toimesta keräävän operaation joka huipentui 27.3.2012 klo 7.44  n. 10 poliisin kommandoiskuun eläkeläiskotiin Vantaalla ja opiskelemassa olevan tyttären asuntoon Lahdessa ei löytänyt perättömän rikosilmoituksen käräjäistunnon alkamiseen 25.3.2015 mennessä mitään näyttöä siitä, että yksikään Virtasen perheen jäsen tai yhtiö olisi tehnyt ainuttakaan lain vastaista tekoa.

Perätöntä syyttämisprosessia johtanut Vantaan kihlakunnan syyttäjä Sari Aho, joka on myöhemmin nimetty apulaisvaltakunnansyyttäjä Jukka Rappen toimesta "erikoissyyttäjäksi", johti aiheetonta ja luultavimmin lakien vastaista harmaan talouden iskuprojektia perehtymättä lainkaan tosiasioihin, todisteisiin ja todistajanlausuntoihin jotka osoittivat totuuden: Virtasen perhe ja heidän hallinnoimansa yhtiöt toimivat täsmälleen lakien mukaan ja "harmaan talouden kommandoryhmän virkamiehet rikkoivat ihmisoikeuksia, perustuslakia ja lähes kaikkia muita lakeja ja työohjeitaan eivätkä ymmärtäneet lain  mukaan pidetyn kirjanpidon yhteenvetoja, raportteja, kausiveroilmoituksia tai vuokrakuljettajien työnantajayhtiölle pakottavan AKT TES:n mukaan kaksiviikkoisjaksoittain maksettavien palkkojen laskutuksen määräytymisperusteita, maksuperusteita eivätkä sitä, että autonkuljettajilla on aina odottamassa n. 14 pv:n palkka seuraavan jakso päättyessä maksettavaksi.

Poliisin apulaisena perätttömien syytösten esittäjänä kunnostautui jo 27.5.2013 YLE A-studion rikoksesta tuomittu toimittaja Päivi Happonen, joka vastoin syyttömänä epäiltyjen uhrien pyyntöä levitti perätöntä uutista kaikkialle maailmaan YLE:n veronmaksajien rahoilla tuotettavien tiedotuskanavien ja kansainvälisten uutistoimistojen  kautta:

PERÄTÖN UUTINEN A-STUDIOSSA 

Epäilyjen mukaan törkeästi ihmisoikeussopimusta, Suomen  perustuslakia, hallintolakia sekä pakottavia EU-asetuksia ja Suomea sitovia EU-direktiivejä rikkoen johdettu "harmaan talouden viranomaisyhteistyöprojekti" sai tuomionsa 27.11.2015 kun Vantaan käräjäoikeus hylkäsi lakien vastaisesti laaditun verotarkastuskertomuksen mukaiset, poliisien ja syyttäjän totena esittämät syytteet virheellisinä ja toteennäyttämättöminä. Kaikki perättömät syytteet perustuivat vain verovirkailijoiden, poliisien ja syyttäjä Sari Ahon kuvitelmiin, lakien  vastaisiin osakeyhtiöiden ohittamisiin ja fyysisten henkilöiden samastamiseen. Erityisen törkeänä voitanee pitää Eläketurvakeskuksen virkailija Teija Lääverintekoa kun hän ilmeisesti poliisi Sami Linkovan pyynnöstä kirjoitti Eläketurvakeskuksen paperille Sami Linkovan toimittaman, keskeneräisen poliisin esitutkinnan sivulta kopioituja VETAUVT2012T323 perättömiä väitteitä ja vääristeltyjä lukuja sekä ilmoitti, että Eläketurvakeskuksella olisi ollut vaatimuksia vaikka Eläketurvakeskus ilmoitti Vantaan käräjäoikeudelle ettei se ollut asianosainen eikä sillä ollut mitään vaatimuksia miltään rikosoikeudenkäynnin osapuolelta. Verotarkastajat ja poliisi vain kuvittelivat miten asiat olisivat voineet olla ja kirjoittivat sitten kuvitelmansa ja virheelliset laskelmansa  todeksi ja salasivat aineiston ja todisteet sekä todistajanlausunnot ja verovalitukset joka osoittivat miten asiat olivat.

Antiokia Oy valitti lakien vastaisista, virheellisesti määrätyistä, keksityistä arvonlisäveroista Helsingin hallinto-oikeuteen jo ennen varsinaisen verorikosoikeudenkäynnin alkamista. Verohallinto oli tehnyt lakien vastaiset, virheelliset päätökset arvonlisäveroasiaan liittyen jo 5.2.2013 vaikka VETAUVT2012T323 tarinasta oli tehty oikaisupyyntö ja virheellisen tarinan perusteella esitetyt veroseuraamukset oli esitetty lakien vastaiseksi jo joulukuussa 2012. Verohallinto piti silti verotuspäätökset voimassa ja aloitti takavarikot keksittyjen  verotuslaskelmien  mukaan ja kieltäytyi Antiokia Oy:n verotilin tarkastamisesta yhtiön kirjanpidon ja jätettyjen kausiveroilmoitusten mukaan, Arvonlisäverovalituksessa oli silloin ja edelleen myöhemmin 2015 erityisesti arvonlisäverojen virheellisten päätösten korjauspyyntö sekä lisäksi myös aineisto joka koski verohallinnon, poliisin ja syyttäjälaitoksen muitakin perättömiä syytteitä.

ALV MUUTOKSENHAKU 15.2.2015

ALV MUUTOKSENHAKU JATKO 2015

Suomen  johtavat arvonlisäverotuksen asiantuntijat tunnetussa verokonsultointiyhtiössä ,  lisäksi itsenäisinä juristeina 2 oikeustieteen tohtoria, erityisesti talousrikosten ja verotuksen arvostetut asiantuntijat olivat laatineet valituksen ja keränneet oikeustapauksia sekä EU-lainsäädäntöä tukemaan valitusta. Valituksen kohteena oli siis elämänsä ensimmäistä kuljetusliikkeen erityistarkastusta keksineen verovirkailija Seppo Jauhiaisen, verovirkailija Päivi Mäkelän ja heidän lakien vastaisesti laatimansa VETAUVT2012T323 tarina jonka oli virkavastuullaan hyväksynyt Jukka Raatikainen. Perätöntä tarinaa puolusti myös pääjohtaja Mirjami Laitinen sähköpostilla. Perättömän tarinan sisältämien kuvitelmien mukaan muut verovirkamiehet Verohallinnon virkavastuulla toimien kirjoittivat sittemmin ihmisoikeuksia ja perustuslakia rikkovat verotuspäätökset arvonlisäverojen määräämisestä vastoin tarkastettua kirjanpitoa, maksettuja arvonlisäveroja ja jätettyjen  kausiveroilmoitusten vastaisesti. Nythän virheellisten, lakien  vastaisesti laadittujen verotuspäätösten tukena seuraavan liitteen mukaisesti tuntuvat olevan kaikki Suomen  ns. oikeudenvalvonnan  ylimmät virkamiehet, ministerit, VM:n kansliapäällikkö, Verohallinnon pääjohtaja, valtakunnan syyttäjä, poliisiylijohtaja sekä nykyinen että tuleva koska hän on  lausunut Vantaan poliisikommandojen noudattaneen ihmisoikeussopimusta, perustuslakia, poliisilakia, esitutkintalakia, hallintolakia oikein kun  suorittivat "esitutkintaa" osana kihlakunnansyyttäjä Sari Ahon johtamassa kommandoiskuprojektissa? Verovirkailijoiden esimies Jukka Raatikainen oli jo 2012 niin varma epäillysti rikollisten tarinoiden pitävyydestä, että hän lausui: Valittakaa Eduskunnan oikeusasiamiehelle, jos on jotain valittamista! Ja 2023 sama Jukka Raatikainen lähetti Verohallinnon joulukortin Eeva Hepojoelle ja Keijo Virtaselle, ilmeisesti ilkkuakseen, kun koko Suomen valtijojohto ja ylimmät "oikeudenvalvojat" edelleen horjumatta puolustivat lakien vastaisen VETAUVT2012T323 keksittyjä tarinoita, lakien vastaisesti määrättyjä veroja ja niiden perintää ulosoton ja takavarikoiden avulla?

VIRHEELLISET ALV-PÄÄTÖKSET 5.2.2013

 Jotenkin tietoomme on tullut, että Verohallinto ja Helsingin  hallinto-oikeus vaihtavat virkamiehiä jopa suunnitellusti sopien ilman että jääviysasioita tutkitaan? Saadun tiedon mukaan joku nuori juristi, joka ei menestynyt arvostetussa verokonsultointiyhtiössä, siirtyi hallinto-oikeuden harjoitteluun ja oli esittelijänä vaikuttamassa arvonlisäveroasiassa johon oli aiemmin  perehtynyt. Voiko olla niin, että esittelijä on halunnut ohittaa tosiasiat ja tukea uuden työnantajansa kautta Verohallinnon lakeja rikkonutta ja kuvitelmiensa mukaan veroja esittänyttä Seppo Jauhiaista kun tiedossa on ollut, että lakien mukaan toimien arvonlisäveroasia oli täysin selvä jo ennen rikosoikeuden käsittelyä, kuten valituksesta 15.2.2015 voi asiantuntija päätellä? Suomessa kielteinen suhtautuminen rehellisiin ja lakeja noudattaviin yhtiöihin ja niiden  osakkaisiin on hyvin  yleistä ja jos on asenteen ja ahkeruuden puutteen vuoksi menettänyt aikaisemman työnsä niin silloin ehkä haluaa kampittaa aikaisempia työkavereita tekemällä heidän työnsä tyhjäksi? Mitä isompi vahinko, sitä parempi, saattaa olla katkeroituneen virkamiehen asenne?

HHO.n VIRHEELLINEN PÄÄTÖS 13.4.2016

 Siinä se on luettavissa, presidentti, ministeri, kansliapäällikkö tai perustuslakiasiantuntijaprofessorien joukko lukekoon, arvioikoon pitävätkö he tuon lakien vastaisesti laadittuun  VETAUVT2012T323 kuviteltuun tarinaan, tosiasioita salaavaan, maksettuja veroja pimittävään  ja erityisesti rikosoikeuden tuomiolla virheelliseksi ja tosiasioiden  vastaiseksi tuomittuun dokumenttiin perustuvaa HHO:n päätöstä 13.6.2016 oikeana ja että he jokainen ovat tuomarin valan vannoneina ja Suomen perustuslakia  noudattamaan sitoutuneina valmiita antamaan perustellun ja kirjallisen lausunnon siitä, että perättömän verotarkastusfiktion perusteella tehdyt laskennalliset arvonlisäverotuspäätökset, verojen korotukset, omaisuuden takavarikot ja erityisesti Suomen laissa tuntematon "harmaan talouden tehostetun viranomaisyhteistyön kommandoisku" ei joudu tuomituksi EIT:ssä kun  tämä kaamea ajojahti sinne viedään arvioitavaksi?






 

Odotamme edelleen pääministerin, valtiovarainministerin, oikeusministerin ja sisäministerin  perusteltuja kirjallisia vastauksia ennen vahingonkorvauskanteen jättämistä käräjäoikeuteen poliisien, verovirkailijoiden, ulosottomiesten ja syyttäjälaitoksen ihmisoikeuksia, Suomen perustuslakia, hallintolakia, pakottavia EU-asetuksia ja Suomen  velvoittavia EU-direktiivejä rikkoneista teoista ja toimista vv. 2011..2024.


Arvoisat viestin vstaanottajat,
Suomen Tasavallan Presidentti Alexander Stubb, pääministeri Petteri Orpo, valtiovarainministeri Riikka Purra, oikeusministeri Leena Meri, sisäministeri Mari Rantanen, valtioneuvoston oikeuskansleri Tuomas Pöysti, Eduskunnan oikeusasiamies Petri Jääskeläinen, korkeimman hallinto-oikeuden presidentti Kari Kuusiniemi, valtakunnan syyttäjä Ari-Pekka Koivisto,, muut ns. oikeudenvalvojat ja kansliapäälliköt ministeriöiden esikunnissa, sekä tietysti kunnioitetut kansanedustajat,

kuunnellessani nyt 12.7.2024 kansaedustajien keskustelua ennen ehkä pian alkavaa "käännytyslain" äänestystä, uudistan eilisen viestini ja sen keskeisen kysymyksen:

MIKSI PERUSTUSLAIN SUOJA EI KOSKE VIRTASEN PERHETTÄ JA YHTIÖITÄ SUOMESSA?

mutta kansanedustajat ja ilmeisesti 18 "oikeustieteilijää käyttävät veronmaksajien rahoja miljoonia jupinaan siitä, onko Suomella oikeus pitää rajojaan suljettuna ilman papereita ja ilman perusteltua dokumentoitua syytä maahan pyrkiviltä vieraiden maiden kansalaisilta jotka ovat aiemmin Suomelle niin tärkeän ja ystävällisen, ex- Neuvostoliiton ja sittemmin rakkaan  Venäjän alueelta hakeutumassa Suomen tasavallan alueelle, nauttimaan sosiaaliturvasta, asuttamisesta ja muista vastikkeettomista palveluista ja vaatimaan parempia palveluita, oikeutta noudattaa uskontojensa vaatimuksia esim. vääräuskoisten kristittyjen tappamisesta, elävien eläinten teurastamisesta, lasten ja naisten ja miesten raiskaamisesta kun eivät peitä kasvojaan, noudata islamin uskon pukeutumissääntöjä ja kun tiedossa on, että ovat muun kuin islamin uskoisia?

Miksi poliisien, verovirkailijoiden ja Vantaan kihlakunnan syyttäjän  perättömien syytösten, lakien vastaisesti laaditun perättömän muistion, perättömän ja aiheettoman rikosilmoituksen, käräjäoikeuden kaikki viranomaisten perättömät syytteet hylkäävän tuomion jälkeen Verohallinto kieltää virkamiestensä virheelliset ja lakien vastaiset teot: vääristelty, totuudenvastainen "verotarkastus" joka oikeasti oli laiton "tehostetun harmaan talouden viranomaisyhteistyön tehoisku", lakien vastaiset, virheelliseen "verotarkastukseen" perustuvat verotuspäätökset, lakien vastaisten verojen siirtäminen ulosottoon ja lakien mukaan palautettavien arvonlisäverojen takavarikoiminen ja verojen korotusten määrääminen verovirkamies Seppo Jauhiaisen kuvitelmien perusteella; saavat Suomen valtion ylimmän eliitin ja hallitusmuodon sekä perustuslain velvoitteiden noudattamiseen pakotetut ministerit, kansanedustajat, ns. oikeudenvalvojat ja kansliapäällikköt "ohittaa" ja "vanhentaa" Virtasen perheen ihmisoikeuksia, perustuslainsuojaa, EU-asetuksia ja EU-direktiivejä suojelevat, noudatettaviksi tarkoitetut pykälät jotka ovat täsmälliset ja riidattomat ja joiden "puhdasoppisesta" noudattamista nyt keskustellaan?

Vetoamme EU:n uuden komission jokaiseen jäseneen ja jokaisen EU:n jäsenvaltion oikeudenvalvontaan kunhan  komissio on nimitetty.
Näyttää siltä, että kansainvälinen  julkisuus on ainut keino, jota jo nyt pelkäävät kansanedustajat jotka haluavat kaataa käännytyslain hyväksymien. On siis mahdollista, että samalla perusteella mutta selkeästi toteennäytettävien todisteiden, tositteiden, käräjäoikeuden äänitallenteiden ja tuomioiden perusteella esitetty virkamiesten väärintekojen prosessi, mahdolliset korruption puitteet ja virkavelvollisuuksien rikkomiset kiinnostavat muualla EU:ssa mutta Suomessa ns. oikeudenvalvonta toimii pääasiassa suojellakseen lakeja rikkoneiden verotarkastajien, poliisien, syyttäjien, ulosottajien ja hallinto-oikeuden esittelijöiden ja tuomareiden lakien vastaisia tekoja sekä estääkseen Suomen valtion korvausvelvollisuutta lakien vastaisesti määrättyjen verojen palauttamiseksi ja vahingonkorvausten maksamisen aiheutuneista kuluista. menetyksistä ja vahingoista sekä tietysti kärsimyskorvausten maksamisen kesästä 2011 alkaen kärsimyksistä, kunnianloukkauksista mm.

Kirjallisia ja perusteltuja ministerien lausumia laillisuusvalvontaan liittyen, sekä tietysti, perustuslaki on Suomessa voimassa, oikeuskanslerin ja eduskunnan  oikeusasiamiehen  toimiston syytteitä virkavelvollisuuttaan epäillysti rikkoneiden VM:n kansliapäällikön ja Verohallinnon pääjohtajan ja heidän esikuntiensa osalta. Tietysti ainoastaan, jos perustuslaki on  Suomessa voimassa ja tarkoitettu noudatettavaksi?

Ystävällisesti

Antiokia Oy
Eeva Hepojoki
Keijo Virtanen



Lähettäjä: Keijo Virtanen
Lähetetty: torstai 11. heinäkuuta 2024 14.42
Vastaanottaja: presidentti@tpk.fi <presidentti@tpk.fi>; petteri.orpo@gov.fi <petteri.orpo@gov.fi>; riikka.purra@gov.fi <riikka.purra@gov.fi>; leena.meri@gov.fi <leena.meri@gov.fi>; mari.rantanen@gov.fi <mari.rantanen@gov.fi>; tuomas.poysti@gov.fi <tuomas.poysti@gov.fi>; kari.kuusiniemi@oikeus.fi <kari.kuusiniemi@oikeus.fi>; KIRJAAMO OKV <kirjaamo.okv@gov.fi>; KIRJAAMO OKV <kirjaamo.okv@gov.fi>; Valtiovarainministerio VM <kirjaamo.vm@gov.fi>; Kirjaamo SM <kirjaamo.sm@gov.fi>; Oikeusasiamies <oikeusasiamies@eduskunta.fi>; kirjaamo.korkein.hallinto-oikeus@oikeus.fi <kirjaamo.korkein.hallinto-oikeus@oikeus.fi>

Aihe: MIKSI PERUSTUSLAIN SUOJA EI KOSKE VIRTASEN PERHETTÄ JA YHTIÖITÄ SUOMESSA?
Arvoisat Suomen tasavallan kansanedustajat, Petteri Orpo 1 hallituksen ministerit ja avustajakuntanne, ylimmät oikeudenvalvojat ja kansliapäälliköt valtiovarainministeriössä, oikeusministeriössä, sisäministeriössä sekä valtioneuvoston oikeuskanslerin virastossa, eduskunnan oikeusasiamiehen toimistossa sekä muut virastojen pääjohtajat, ylijohtajat joilla on virkavastuu ja jotka olette vannoneet virassanne noudattavanne Suomen tasavallan perustuslakia, muita voimassa olevia lakeja, asetuksia, säädöksiä sekä työ- ja toimintaohjeita ja jotka olette sen lisäksi velvollisia noudattamaan pakottavia EU-asetuksia, Suomea koskevaan muotoon säädettyjä EU-direktiivejä ja kansainvälistä ihmisoikeussopimusta,
jouduttuani perheeni kanssa ilmeisen törkeiden viranomaistoimien kohteeksi täysin aiheetta v. 2011 kevätkaudella, taisteltuamme Vantaan kihlakunnan syyttäjä Sari Ahon johtamaa perättömiin ja keksittyihin viranomaisdokumentteihin perustuvaa "harmaan talouden tehostettua viranomaisiskua" vastaan kaikissa viranomaisinstansseissa pyytämällä lakeja rikkoneiden ja virheitä sekä keksittyjä syytöksiä sisältävien poliisin, Eläketurvakeskuksen, Uudenmaan yritysverotoimiston tarkastusryhmä 2, Itä-Vantaan poliisin Juha Tuovisen johtamisvastuun alaisena, komisario Hans Pirttilän johtaman ihmisoikeuksia ja perustuslakia rikkovan esitutkinnan sekä Verohallinnon pääjohtaja Mirjami Laitisen vastuulla, verotarkastaja Jukka Raatikainen esimiehenä ja lakeja rikkovan, tosiasioita vääristelevän, perustuslakia, verotuslakeja, hallintolakia ja epäillysti virkamiesrikoksia ja korruptiota sisältävää VETAUVT2012T323 "verotarkastusta"  koskevia itseoikaisuja, oikaisupyyntöjä, verovalituksia, kanteluita väärästä verotuksesta, perustevalituksia, valituksia virheellisistä ja vääristä tuomioista, tutkintapyyntöjä epäillyistä virkavelvollisuuden rikkomisista, tutkintapyyntöjä virkavelvollisuuden laiminlyönneistä, olemme havainneet, että jostain tuntemattomista syistä
  • ainutkaan suomalainen kansanedustaja tai Europarlamentin Suomesta valittu edustaja ei halua ymmärtää, että Suomi on aivan kärkiluokkaa viranomaiskorruptiossa ja että poliisi, verohallinto, ulosottolaitos, syyttäjälaitos sekä erityisesti hallinto-oikeusistuimet suojelevat ja salaavat omien virkamiestensä ja myös naapurivirastojen lakien vastaisia toimia.
  • - kansanedustajat tietävät mainiosti, että 6.5.1992 jälkeen oikeuslaitos ei ole Suomessa noudattanut Perustuslakia eikä EU-asetuksia ja ihmisoikeussopimusta on pidetty pilkkana, kun on ollut kysymys yksittäisten ihmisten ja perheiden oikeuksista - verottaja, poliisi, konkurssijuristit ja tuomareiden rahanpesijäkaverit ovat keränneet rehellisiltä ja köyhiltä kansalaisilta miljardeja mutta ainutkaan ns. oikeudenvalvoja, poliitikko, viraston pääjohtaja tai toimittaja vallan vahtikoirana ei ole nostanut viranomaisrosvouksia julkisuuteen?
    Toki Peter Fryckmanilta viety miljardi on rikastuttanut useita poliitikkoja, virkamiehiä ja pankinjohtajia sekä ulosottajia, poliiseja ja verovirkailijoita, konkurssijuristeista ja realisoijista puhumattakaan mutta oikeutta ei Fryckmanille haluta antaa?
  • kansanedustajat ja MEPit vetoavat siihen, että "yksittäistapauksia, näitähän sattuu eivätkä ne ole mukavia ? 
    Mutta entä Perustuslaki ja muut lait, miksi virkamiesten rikoksia ei tutkita, miksi käräjäoikeudessa tosiasioiden vastaiseksi tuomittu verotarkastuskertomus ei joudu korjattavaksi, miksi Mirjami Laitinen, Pekka Ruuhonen ja Markku Heikura virkavastuulla antoivat lausuntoja että lakien vastaisesti laadittuun, virheelliseen ja tosiasioita vääristelevään keksittyyn tarinaan VETAUVT2012T323 perustuvat verotuspäätökset ovat päteviä, vaikka ne tehtiin ennen verovirkailijoiden virkavastuullaan tekemän rikosilmoituksen esitutkinnan päättymistä, ennen syyteharkintaa, ennen syytteiden esittämistä ja tietysti ennen rikosoikeudenkäyntiä, missä kaikki syytteet hylättiin totuudenvastaisina ja toteennäyttämättöminä? Miksi KHO suojelee lakien vastaisia verotuspäätöksiä eikä edes perehdy toimitettuihin valituslupapyyntöihin ja aineistoihin, miksi verotarkastaja tunnustuksia virheellisistä toimistaan rikosoikeudenistunnossa ei ole kuunneltu?

Tänään suomalaisilla kansanedustajille on käsillä tärkeään päätökseen valmistautuminen: "käännytyslaki", jonka tarkoitus on antaa Suomen viranomaisille mahdollisuus käännyttää ilman asianmukaisia papereita yrittäviä maahantulijoita. Tilapäinen laki on kansan enemmistön ja maata johtavan hallituksen käsityksen mukaan säädettävä ja se on varmistettu perustuslakivaliokunnan ja hallintovaliokunnan ja lakivaliokunnan käsittelyissä Suomen hallituksen ja Suomen tasavallan presidentin arvioiden mukaan välttämättömäksi. Laki on määräaikainen ja vaikuttaa osana Suomen puolustusvarmuutta, kansalaisten turvaa sekä EU:n itärajan ja Naton itärajan rajaturvallisuutta eli on tärkeä kansainvälisten Suomen sitovien sopimusten ja Suomen perustuslain lupaaman kansalaisten suojan kannalta.

Näyttää siltä, että osa valituista Suomen kansanedustajista pitää Venäjän Suomen rajalle tuomien arabien, afrikkalaisten ja kaukoidän maiden  vastaanottamista suomalaisten veronmaksajien ylläpidettäväksi tärkeämpänä kuin suomen nykyisten kansalaisten  oikeusturvaa perustuslain suhteen. On selkeää näyttöä, että Venäjän johtaja Vladimir Putin pystyy halutessaan helposti siirrättämään jopa miljoona ihmistä Suomeen johtavien rajanylityspaikkojen läheisyyteen ja 12 ylityspaikkaan 3 tunnissa 80 000 ihmistä kuhunkin. Arabia, swahili, afgaani, turkki ja kymmenet muut kielet ja erilaiset uskonnot, joista islam antaa luvan tappaa kaikki vääräuskoiset, siinä on lähes pahin tilanne jonka toveri Putin, vielä äsken Suomen sosialistien, vasemmistolaisten ja vihreiden rakas ystävä ja luotettu pystyy halutessaan toteuttamaan jo elokuulla. On mielenkiintoista seurata, miten vakaumukselliset 6 sosialistia jotka ovat ilmoittaneet vastustavansa poikkeuslakia rajalla käännyttämisestä lopulta anovat lupaa poiketa SDP:n virallisesta linjasta? Vasemmistoliiton ehdoton linja äänestää Suomen kansan ja kommunistienkin tahtoa vastaan antaa aiheen olettaa, että kevään kunnallisvaaleissa Vasemmistoliiton kannatus on  alle 6 % ja vihreitä äänestää kunnissa jopa alle 5 % ? Ken elää, hän näkee, RKP:n kannatukselle pari kapinallista tekee hyvää, näkyvissä 3 % kannatus?

Virtasenperheenoikeustaistelu perustuslakia, ihmisoikeuksia ja EU-asetuksia, EU-direktiivejä rikkoneita virkamiehiä vastaan jatkuu vähintään vuosikymmeniä, ellei vuosisatoja jos Suomea johtavat poliitikot ja virkamiehet jatkavat Suomen perustuslain, hallintolain, verotusta säätelevien lakien ja asetusten sekä säädösten vastaista toimintaa ja tietysti EU-asetusten ja direktiivien sekä ihmisoikeussopimuksen vastaisten tekojen suojelemista ja salaamista.

Poliitikkojen satunnaisen suuren syntyvyyden tiimoilla myös Virtasen perheeseen syntyy pian  jo 8. lapsenlapsi joten lienee lupa odottaa, että 18 jäsenen "perusperhe" jatkuu vielä 2100 luvulla ja kun Suomen yhteiskunnan korruptoituneisuus, virkamiesten lakeja rikkovat toimet opastetaan suvussamme lapsuudesta alkaen, saattavat nykyisten ministerien lapset jälkeläisineen kohdata tiukkoja kysymyksiä siitä, miksi 2020-luvulla valtaa pitäneet niin törkeästi rikkoivat perustuslain lupauksia rehellisille kansalaisille ja miksi elinkeinotoimintaa rangaistiin ja veroja ja velkaa kerättiin pienille eliittipiireille jaettavaksi vaikka erityisesti sosialistien, kommunistien ja vihreiden ideologinen huuto väitti että köyhien asialla ollaan? 2020-luvulla tehtyjen päätösten johdosta 2080 luvulla Suomessa on n. 2,5 miljoonaa muualta hyväksyttyä elintasopakolaista joista puolet ei osaa suomea, ruotsia eikä englantia ja joiden joukossa islam on suurin uskonto? Ehkä on kuitenkin parempi, että Virtasen perhe suuntaa katseet länteen, edes muihin pohjoismaihin joista Norja saattaisi säilyttää länsimaisen kulttuurin, uskonnon ja lakien noudattamisen paremmin kuin Ruotsi ja Tanska vaikka sielläkin on jo portit sulkeutumassa kun Suomessa pieni äänekäs ideologinen vähemmistö on niitä vielä voimalla avaamassa?

Katsotaanpa mitä Virtasen perheen suojaksi Suomen perustuslaissa lukee ja mitä siitä pitäisi seurata kun haetaan oikeutta virkavelvollisuutta epäillysti rikkoneita poliitikkoja ja virkamiehiä koskien?

Valtiosääntö
Suomi on täysivaltainen tasavalta.
Suomen valtiosääntö on vahvistettu tässä perustuslaissa. Valtiosääntö turvaa ihmisarvon loukkaamattomuuden ja yksilön vapauden ja oikeudet sekä edistää oikeudenmukaisuutta yhteiskunnassa.
** susilaumana syöksyivät Vantaan Juha Tuovisen hallitsemat "talousrikostutkijat" 27.3.2012 klo 7.44 Vantaalle Keijo Virtasen ja Irma Laimio-Virtasen kotiin sekä Eeva tyttären kotiin Lahdessa. jo 12.10.2011 oli alkanut salattu "harmaan talouden tehostetun viranomaisyhteistyön tehostettu tutkinta"  pankkitietojen, puhelutietojen, fyysisen tontin tarkkailun ja liikkumisen sekä asiakkaiden tavaralaitureilla, jolloin poliisi oli levittänyt perättömiä huhuja jotka aiheuttivat 36 kuorma-auton ajojen menetyksen. Mitään virhettä tai rikosta eivät tarinoita levittelevät poliisikommandot tai asioita kuvittelevat verovirkailijat löytäneet Virtasen perheen yhtiöistä tai henkilöistä joten yksilöiden vapautta rikottiin rajusti, ihmisoikeuksia rikottiin törkeästi ja tahallisesti ja oikeudenmukaisuutta rikkoivat törkeästi poliisien levittämät juorut joita sitten YLE-A studion tuomittu rikostoimittaja Päivi Happonen vielä levitti kaikkien YLEN kanavien ja yhteyksien kautta koko maailmaan!
Suomi osallistuu kansainväliseen yhteistyöhön rauhan ja ihmisoikeuksien turvaamiseksi sekä yhteiskunnan kehittämiseksi. Suomi on Euroopan unionin jäsen
Kansanvaltaisuus ja oikeusvaltioperiaate
Valtiovalta Suomessa kuuluu kansalle, jota edustaa valtiopäiville kokoontunut eduskunta.
Kansanvaltaan sisältyy yksilön oikeus osallistua ja vaikuttaa yhteiskunnan ja elinympäristönsä kehittämiseen.
Julkisen vallan käytön tulee perustua lakiin. Kaikessa julkisessa toiminnassa on noudatettava tarkoin lakia.
** Virtasen perhe on joutunut kokemaan lakien vastaisia tekoja Verohallinnolta, Suomen poliisilta, Ulosottolaitokselta, Syyttäjälaitokselta, hallinto-oikeuksilta, valtakunnan syyttäjävirastolta, poliisihallitukselta, valtion talouden tarkastusvirastolta, valtioneuvoston oikeuskanslerilta, eduskunnan oikeusasiamieheltä, kaikkien kansanedustajien ja ministereiden taholta vv. 2011-2024 aikana.
  • - viranomaiset eivät ole noudattaneet lakia, tutkintapyyntöjä ei ole pantu täytäntöön, verovirkailijat, poliisit, useat syyttäjät suojelevat ja salaavat selkeitä virkavelvollisuuden rikkomisia ja virkamiesten eri dokumenteissa tekemiä virheitä. Vahingossakaan ei poliisi havaitse verovirkailijan lakien vastaisia tekoja eikä eri henkilöiden ja yhtiöiden samastamista tai yhtiöiden ohittamista ilman mitään näyttöä. Edes käräjäoikeuden tuomiossa esitetty, että yhtiöt olivat erillään ja eri osakaspiireissä, ei saa Helsingin poliisin Jenni Lehtilää lukemaan oikein Jorma Sorvarin vastuuaikaa tuomiosta vaan Helsingin poliisi suojelee epäiltyjä talousrikollisia ja virheellistä VETAUVT2012T323 tarinaa?
  • Listen to R 13 3575 Hiltunen2015 by Keijo Virtanen #np on #SoundCloud
    soundcloud.com

Valtiollisten tehtävien jako ja parlamentarismi
Lainsäädäntövaltaa käyttää eduskunta, joka päättää myös valtiontaloudesta.
Hallitusvaltaa käyttävät tasavallan presidentti sekä valtioneuvosto, jonka jäsenten tulee nauttia eduskunnan luottamusta.
Tuomiovaltaa käyttävät riippumattomat tuomioistuimet, ylimpinä tuomioistuimina korkein oikeus ja korkein hallinto-oikeus
  • Korkein hallinto-oikeus on toistuvasti kieltäytynyt tutkimasta virheellisen Helsingin hallinto-oikeuden tuomion substanssia, kun Antiokia Oy ja Keijo Virtanen ovat hakeneet virheellisten tuomioiden  purkamista tai lakeja rikkoen laaditun VETAUVT2012T323 tarkastamista tositteiden, kausiveroilmoitusten sekä Antiokia Oy:n kirjanpitoon perustuen siten, että keksityt arvio/harkintaverot ja lakien vastaisesti määrätyt veronkorotukset   selvitetään ja verotus korjataan lakien mukaiseksi.
  • Korkein hallinto-oikeus on toistuvasti kieltäytynyt verotarkastaja Seppo Jauhiaisen keksimien verojen "peitellystä osingonjaosta" Keijo Virtaselle ehdottamien ja henkilöverotuksen määräämien ja veronkorotuksia sisältävän verotuspäätöksen perumisesta, vaikka Vantaan käräjäoikeuden rikostuomiossa on todettu, että Keijo Virtanen oli lainannut rahaa ja että lainan takaisinmaksu lainanantajalle ei ole peiteltyä osingonjakoa eikä lainan takaisinmaksu ole verotettavaa tuloa. Jauhiainen tunnusti rikosoikeudenistunnossa, että tarkastuksessa ei oltu käyty läpi kirjanpitoa ja tositteita, hän oli vain keksinyt mielessään että suoritukset lainantakaisinmaksuna olivatkin peiteltyjä osinkoja.
  • Suomen oikeuslaitoksessa, johon tasavallan presidentti nimittää tuomarit, saattaa olla useita tuomareita jotka suojelevat ammattitovereidensa ja heidän lastensa etuja, presidentti Kari Kuusiniemi kieltäytyi uskomasta, että Suomessa olisi ainuttakaan tuomaria eikä ainakaan hallintotuomioistuimessa, joka tekisi virheellisen päätöksen? Joten KHO ei anna mitään perusteluja sille, ettei se myönnä valituslupaa tai ota käsittelyyn  purkupyyntöä selkeästi virheellisesti ja lakien vastaisesti laadittu VETAUVT2012T323 koskien, vaikka Helsingin hallinto-oikeus on jo v. 2015 itsekin todennut, että VETAUVT2012T323 oli tehty lakien vastaisesti ja siksi määräsi Verohallinnon palauttamaan virheellisesti määrättyjä ennakoita ja sosiaaliturvamaksuja 192000 euroa.
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
  • Virtasen perheen jäsenet eivät ole olleet yhdenvertaisia lain edessä. Vantaan poliisikommandot Juha Tuovisen ja Hans Pirttilän johdolla, Uudenmaan yritysverotoimiston tarkastusryhmä 2  pääjohtaja Mirjami Laitisen, tarkastaja Jukka Raatikaisen, verovirkamies Seppo Jauhiaisen ja  Päivi Mäkelän kohdalla, Vantaan ulosottovirkamiehet n. 20 kpl, kihlakunnan  syyttäjä Sari Aho, useita Helsingin syyttäjiä ja VKSV:n syyttäjiä ei ole saatu tutkintaan lukuisista täsmällisistä ja perustelluista tutkintapyynnöistä huolimatta
  • syyttömyysolettama ohitettiin poliisitutkinnassa ja Vantaan kommandoryhmä kohteli perhettämme rikollisina, vaimoa ja tytärtä painostettiin keksimään väitteitä puolison ja isän tekemiksi rikoksiksi. Mitenhän olisi poliisi kysellyt Jenni Haukiolta, jos  rakenteelliseen korruptioon ja rikolliseen toimintaan epäillysti osallistuneen Sauli Niinistön tekemisistä olisi kuulusteluja suoritettu? Kukaan ei ole koskaan uskonut, että ihmiset olisivat yhdenvertaisia lain edessä mutta rajansa kaikella, vaimoväen uhkailu ja houkuttelu tekemään rikos antamalla perätön lausuma ei oikein sovi rehelliseen suomalaiseen kulttuuriin? Mutta poliisin kulttuuri onkin jotain muuta ja sitä vallasväki suojelee?

Oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen
Jokaisella on oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen, koskemattomuuteen ja turvallisuuteen.
Ketään ei saa tuomita kuolemaan, kiduttaa eikä muutoinkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti.
Henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua eikä vapautta riistää mielivaltaisesti eikä ilman laissa säädettyä perustetta. Rangaistuksen, joka sisältää vapaudenmenetyksen, määrää tuomioistuin. Muun vapaudenmenetyksen laillisuus voidaan saattaa tuomioistuimen tutkittavaksi. Vapautensa menettäneen oikeudet turvataan lailla
  • ei tarvinne enää kerrata: perätön muistio 10.10.2011, perätön rikosilmoitus 11.10.2011 , salattu "harmaan talouden tehostetun viranomaisyhteistyön kommandoiskun valmistelu" 12.10.2011, isku kotiin 27.3.2012 klo 7.44, syyttömyysolettaman ohittaminen, aiheeton tutkintavankeus 9 vrk, lakien vastaiset verotarkastuskertomukset 9-11.2012, lakien vastaiset verotuspäätökset  3/2013, esitutkinnan  valmistuminen 27.4.2013, A-studio 27.5.2013, perättömät syytteet 20.12.2013, rikosoikeudenkäynti 3/2015, kaikki syytteet hylättiin 27.11.2015, tuomio sai lainvoiman  27.12.2015 SYYTTÄJÄ EI VALITTANUT, VEROHALLINTO EI VALITTANUT!!
Rikosoikeudellinen laillisuusperiaate
Ketään ei saa pitää syyllisenä rikokseen eikä tuomita rangaistukseen sellaisen teon perusteella, jota ei tekohetkellä ole laissa säädetty rangaistavaksi. Rikoksesta ei saa tuomita ankarampaa rangaistusta kuin tekohetkellä on laissa säädetty
  • Vantaan poliisi Hans Pirttilän tutkintaa suorittavat poliisit ja Hans Pirttilä johtajana ohittivat syyttömyysolettaman, erilaiset poliisiharjoittelijatkin nimittelivät tutkintavankeudessa olevaa syytöntä uhria, "olet sinä niin törkeitä tehnyt, olen minä papereita nähnyt. Tunnusta vaan niin saat pienemmän tuomion, 3 vuotta nyt kuitenkin!"
  • Verohallinto joka teki perättömän muistion, teki perättömän rikosilmoituksen ja esitti lakien vastaisia, keksittyjä vahingonkorvausvaatimuksia, takavarikoi lakien vastaisesti arvonlisäverojen palautuksia, määräsi keksittyjä arvonlisäveroja ohittaen tarkastetun ja lakien mukaan laaditun kirjanpidon, ei noudata rikosoikeuden tuomiota vaan pitää lakien vastaisesti takavarikoimiaan varoja hallussaan sekä yhtiöltä että yhtiön osakkaalta ja verovirkailija Jauhiainen ylpeili rikosoikeudenkäynnissä, että hänellä on myös hallinnassa 90268,42 euroa ennakonpidätystä joka oli maksettu Antiokia Oy:n toimesta henkilövuokrayhtiö Merlot Oy:lle tilitettäväksi. Mutta kun virkamiehiä ei tutkita, virkamiesten laatimia muistioita, laskelmia ja viranomaisyhteistyön dokumentteja ei näytetä virkamiesrikosten kohteille niin siksi korruptoitunut hallintokoneisto ryöstää samoja uhreja useaan kertaan, yleensä kaikki viedään ja kun uhri tekee itsemurhan niin sitä ei enää tutkita.

Yksityiselämän suoja
Jokaisen yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on turvattu. Henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin lailla
  • Hans Pirttilä kirjoitteli kommandojensa kanssa rehellisen uhrinsa henkilötunnuksen jokaiseen mahdolliseen paperiin ja sitä jaettiin julkisesti. Virkamiesten nimiä salattiin ja erityisesti Verohallinto lähetti dokumentteja joissa ei ole allekirjoittajia.
  • Valhetta on siis PL 10 § yksityisyyden suojasta, karmivin oli YLE A-studion tuomitun rikostoimittajan puhelu 26.5.2012 kun hän kysyi onko minulla jotain sitä vastaan, että hän esittää 27.5.2012 ohjelmassa "Pullakuskit miljoonarikoksen tekijöinä" nimeni. On syytä epäillä, että poliisi Hans Pirttilä tai Juha Tuovinen Vantaalta ovat antaneet rikoksesta tuomitulle toimittajalle nimitietoja ja kertoneet perättömiä vaikka edes vastineemme poliisille ei vielä oltu voitu poliisissa käsitellä?
Sananvapaus ja julkisuus
Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä. Tarkempia säännöksiä sananvapauden käyttämisestä annetaan lailla. Lailla voidaan säätää kuvaohjelmia koskevia lasten suojelemiseksi välttämättömiä rajoituksia.
Viranomaisen hallussa olevat asiakirjat ja muut tallenteet ovat julkisia, jollei niiden julkisuutta ole välttämättömien syiden vuoksi lailla erikseen rajoitettu. Jokaisella on oikeus saada tieto julkisesta asiakirjasta ja tallenteesta.
  • Suuri vitsi on perustuslain 12 §, kaikki viranomaiset ovat kieltäytyneet luovuttamasta muistioita, tallenteita tai vääristeltyjen  laskelmiensa perusteita rikosasiassa tai verovalituksiin ja virheellisiin tuomioihin liittyen syyttömien uhriensa puolustuksen käyttöön. Kaikkein  selkein on asiakirjojen salaaminen KHO:n toiminnassa, sieltä on  saatu tyhiiä sivuja kalliilla hinnalla ja KHO:n toiminnan henki on, että ainahan voitte valittaa mutta me emme halua tätä asiaa käsitellä, uskoisitte jo. Vaikka ovat ehkä hukanneet aineistoja, jättivät yhden purkuhakemuksen vuodeksi käsittelemättä niin  KHO:n linja on ja pysyy: tässä asiassa ette saa oikeutta, tyytykää vaan  lakien vastaisesti tehtyyn, kullopuheita ja vääristeltyjä laskelmia sekä lakien vastaisia verotuspäätöksiä tuottaneeseen VETAUVT2012T323 dokumenttiin, se on ainoa tosiasia minkä KHO hyväksyy!!

Omaisuuden suoja
Jokaisen omaisuus on turvattu
  • 6.5.1992 jälkeen Suomen poliittinen johto, Suomen pankki, Finanssivalvonta, Arsenaalin ja Kapiteelin virkamiesjohto, ns. oikeudenvalvonta, Suomen oikeuslaitos ja suuri määrä poliiseja, verotarkastajia, syyttäjiä, konkurssijuristeja, tilintarkastajia, kirjanpitäjiä ja pesänselvittäjiä sekä erilaisia rahanpesijöitä aiheuttivat n. 85 000 elinkeinonharjoittajan ja yrittäjän omaisuuksien siirtämisen itsensä konkurssiin ajaneiden pankkien ja suuryritysten pelastamiseksi ja tietysti Suomen valtion, kuntien ja liikelaitostenkin käyttöön.
  • Sama meno jatkuu, Jyrki Kataisen ja Jutta Urpilaisen hallitus 2011 myönsi ilman vaikuttavuusarviota tai seurantaa miljoonia vuosittain "harmaan talouden tehostettuun viranomaisvalvontaan ja rajoittamattomien tehoiskujen toteuttamiseen."  Tuon jälkeenkin hallitukset tuhoavat rahaa ilmeisen lainvastaiseen toimintaan jota kukaan ei valvo eikä kukaan vastaa tuhoiskuista ja ihmisoikeuksien riistämisestä, ei henkisistä vaurioista eikä varsinkaan lakien vastaisista ryöstöistä joita virkakunnat yksissä tuumin toteuttavat?
  • Katainen, Stubb, Sipilä, Rinne, Marin, kaikki sanovat että voi voi, yksittäistapauksia, aina sattuu? Ja 15 000 itsemurhaa, sehän vähentää valtion kustannuksia..
Oikeus työhön ja elinkeinovapaus
Jokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä, ammatilla tai elinkeinolla. Julkisen vallan on huolehdittava työvoiman suojelusta.
  • Ääni väristen lausuvat ministerit ja ylipalkatut valtion hallinnon orgaanien kyvyttömät 18§ sanoja, joskus näyttäisi jopa kyynel herahtavan silmäkulmaan. Toki sosialistit, vasemmistolaiset ja vihreät haluavat että "yrittäjät", nuo kurjat loiset ja toisten työllä "rikastuvat" olisi kiellettävä yrittämästä tai ainakaan ei palkkaa saisi nostaa. Valtio kierrättää suurissa osakkuusyhtiöissään samoja suosikkeja, ensin tuhotaan  yksin yhtiö, maksetaan lopputiliä miljoona ja siirretään toiseen yhtiöön vielä suuremmalla palkalla. Kun sielläkin hommat sakkaa niin siirretään kolmanteen, jospa siellä menestyisi? Systemaattinen suosikkijärjestelmä, poliittisen värin tunnustaminen, jo 1960 luvulta alkaen se on toiminut eikä tunnu muutosta tulevan?
  • Ei ole Virtasen perheelle suotu oikeutta tehdä työtä eikä ainakaan elinkeinovapautta v. 2011 jälkeen, Suomen valtion vahvimmat pakkovaltaa käyttävät organisaatiot ovat tehneet kaikkensa lopettaakseen uhrinsa joka kieltäytyi kuolemasta ja rehellisen rikosoikeudenkäynnin jälkeen odotti lakien mukaisen oikeuden toteutuvan. Mutta julkinen valta taitaa suojella lakia rikkovia konkurssijuristeja, pesän hävittäjiä sekä kuljetustoiminnassa yrittäjiä ja yhtiöitä jotka rikkovat työntekijöiden oikeuksia ja mahdollisesti maksavat lahjuksia ja järjestävät etuja virkakunnan jäsenille?
Oikeusturva
Jokaisella on oikeus saada asiansa käsitellyksi asianmukaisesti ja ilman aiheetonta viivytystä lain mukaan toimivaltaisessa tuomioistuimessa tai muussa viranomaisessa sekä oikeus saada oikeuksiaan ja velvollisuuksiaan koskeva päätös tuomioistuimen tai muun riippumattoman lainkäyttöelimen käsiteltäväksi.
Käsittelyn julkisuus sekä oikeus tulla kuulluksi, saada perusteltu päätös ja hakea muutosta samoin kuin muut oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin ja hyvän hallinnon takeet turvataan lailla.
  • Virkakunnat salaavat aineistoja, nythän ollaan tasolla että pääministeriltä, valtiovarainministeriltä, oikeusministeriltä ja sisäministeriltä on kunnioittaen pyydetty perusteltuja kirjallisia vastauksia selkeisiin kysymyksiin siitä, miten ministerit näkevät alaistensa ministeriöiden virkamiesten lakeja, ihmisoikeuksia ja EU-asetuksia rikkovien toimien korjaamistarpeen sekä miten  ministerit suhtautuvat Vahingonkorvauslain mukaiseen korvausvastuuseen joka heidän jokaisen hallintoalueella toimivien virkamiesten tekojen vuoksi on syntynyt?
  • Tällä hetkellä ainutkaan ministeri ei ole vielä vastannut joten on syytä kysyä, aikovatko he yleensä vastata?
  • Petteri Orpolle kysymys laillisuusvalvonnasta esitettiin 24.8.2023 joten aikaa on kyllä ollut - toki kokoomuslainen henki saattaa olla, että Orpon ei tarvitse vastata, lait eivät häntä koske?
Perusoikeuksien turvaaminen
Julkisen vallan on turvattava perusoikeuksien ja ihmisoikeuksien toteutuminen.
  • jälleen kaunis lausuma mutta kun kansanedustajat, ministerit eikä ns. oikeudenvalvonta toimi niin rakenteellinen korruptio lisääntyy kohisten, ihmisoikeuksia ei ole Suomessa muilla kuin ylimmällä poliittisella eliitillä ja ylimmillä virkamiehillä ja suurten yhtiöiden johtajistolla.
Kansanedustajan riippumattomuus
Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset
  • nythän on meneillään koeponnistus kansanedustajien rohkeudesta ja perustuslain noudattamisesta. Näyttää siltä, että vasemmisto, vihreät ja joku RKP:n jäsen luottavat siihen, että Suomen armeija pystyy taisteluun venäläisiä vastaan ainakin sen aikaa, että nämä maailman syleilijät ehtivät paeta Ruotsiin tai Norjaan elleivät peräti Venäjälle kun Vladimir Putin lähettää aluksi 200 000, myöhemmin pari miljoonaa ihmistä Suomen rajan yli sitomaan sotavoimamme hoitotoimiin ja sitten vyöryvät tankit rajamme yli?
  • kansanedustaja vastaa äänestäjilleen mutta Li Anderssonin saamat äänet loihtivat uskoa, että Suomi äänestää kommunisteja ja Sofia Virran ärhäkkäät lausumat ihmisoikeuksista suojelevat vain maahan tulijoita, eivät rehellisiä ja ahkeria suomalaisia?
Eduskunnan valiokunnat
Eduskunta asettaa vaalikaudekseen suuren valiokunnan sekä perustuslakivaliokunnan, ulkoasiainvaliokunnan, valtiovarainvaliokunnan, tarkastusvaliokunnan ja eduskunnan työjärjestyksessä säädetyt muut pysyvät valiokunnat. Eduskunta voi lisäksi asettaa tilapäisen valiokunnan valmistelemaan tai tutkimaan erityistä asiaa. (25.5.2007/596)
Suuressa valiokunnassa on kaksikymmentäviisi jäsentä. Perustuslakivaliokunnassa, ulkoasiainvaliokunnassa ja valtiovarainvaliokunnassa on vähintään seitsemäntoista jäsentä. Muissa pysyvissä valiokunnissa on vähintään yksitoista jäsentä. Valiokunnissa on lisäksi tarpeellinen määrä varajäseniä.
Valiokunta on päätösvaltainen, kun vähintään kaksi kolmasosaa jäsenistä on läsnä, jollei jotakin asiaa varten ole erikseen säädetty suurempaa jäsenmäärää
  • Suurelle valiokunnalle, perustuslakivaliokunnalle, valtiovarainvaliokunnalle ja muillekin valiokunnille on valituksia jätetty mutta ei tunnu valiokuntia kiinnostavan kansalaisten hätä ja ahdinko eikä virkakuntien lakien rikkomiset. Sentään VTV:n pääjohtaja saatiin erotetuksi, toki virheellisin toimin ja siitä korvaukset maksettavaksi mutta eipähän  kulunut aikaa kansalaisten kokemien vääryyksien korjaamiseen?
Eduskunnan oikeusasiamies
Eduskunta valitsee neljän vuoden toimikaudeksi oikeusasiamiehen sekä kaksi apulaisoikeusasiamiestä, joiden tulee olla eteviä laintuntijoita. Apulaisoikeusasiamiehellä voi olla sijainen sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään. Apulaisoikeusasiamiehestä ja apulaisoikeusasiamiehen sijaisesta on soveltuvin osin voimassa, mitä oikeusasiamiehestä säädetään. (24.8.2007/802)
Eduskunta voi saatuaan asiasta perustuslakivaliokunnan kannanoton vapauttaa erityisen painavasta syystä oikeusasiamiehen tämän tehtävästä kesken toimikauden päätöksellä, jota vähintään kaksi kolmasosaa annetuista äänistä on kannattanut
  •  kanteluja on sisässä mutta odotusarvo lakien mukaisen oikeuden saamiseksi, virheellisten ja lakien vastaisten verotuspäätösten purkamiseksi ei ole suuri. Toki samanlaisia virheellisiä tuomioita odottaa purkua ainakin 2000 kappaletta, että ihan yksittäistapauksesta ei ole kysymys
Asian vireilletulo eduskunnassa
Asia tulee eduskunnassa vireille valtioneuvoston antamalla hallituksen esityksellä tai kansanedustajan aloitteella taikka muulla tässä perustuslaissa tai eduskunnan työjärjestyksessä säädetyllä tavalla. (4.11.2011/1112)
Kansanedustajalla on oikeus tehdä:
1) lakialoite, joka sisältää ehdotuksen lain säätämisestä;
2) talousarvioaloite, joka sisältää ehdotuksen talousarvioon tai lisätalousarvioon otettavasta määrärahasta tai muusta päätöksestä; sekä
3) toimenpidealoite, joka sisältää ehdotuksen lainvalmisteluun tai muuhun toimenpiteeseen ryhtymisestä
  • tuossa on keino yhdelle kansanedustajalle esittää toimenpidealoite, että tehostetaan virkamiesten toimien laillisuusvalvontaa.
  • Voisi olettaa, että se olisi kaikkien mieleen ja ainakin kansalaiset jotka kiroavat rikollista ja korruptoitunutta hallintoa, palkitsisivat ehdotuksen tehneen seuraavissa vaaleissa vaalipiirin suurimmalla äänisaaliilla. Mutta jostain syystä rohkeaa ei löydy?
Kysymykset, ilmoitukset ja keskustelut
Kansanedustajalla on oikeus tehdä ministerin vastattavaksi kysymyksiä tämän toimialaan kuuluvista asioista. Kysymysten tekemisestä ja niihin vastaamisesta säädetään eduskunnan työjärjestyksessä.
Pääministeri tai hänen määräämänsä ministeri voi antaa ajankohtaisesta asiasta eduskunnalle ilmoituksen
  • hallintolaki määrää kirjallisen ja perustellun vastauksen kaikille virkamiehille, jos ei tiedä tai ei osaa vastata, on haettava vastaus sellaiselta taholta joka osaa. Ehkä nyt Petteri Orpo hakee vastausta Jyrki Kataiselta tai Alexander Stubbilta tai jopa Sanna Marinilta- mutta kun hekään eivät tienneet mitä vastata niin nyt Petteri Orpon on vaan itse vastattava, eihän hänen vaimonsakaan osannut vastata miksi Suomen valtion virkamiehet rikkovat lakeja?
Presidentin juhlallinen vakuutus
Ryhtyessään toimeensa tasavallan presidentti antaa eduskunnan edessä seuraavan juhlallisen vakuutuksen:
"Minä – –, jonka Suomen kansa on valinnut Suomen tasavallan presidentiksi, vakuutan, että minä presidentintoimessani vilpittömästi ja uskollisesti noudatan tasavallan valtiosääntöä ja lakeja sekä kaikin voimin edistän Suomen kansan menestystä."
  • sisäpoliittisen vallan puute ei vapauta siitä, että kun tietää perustuslakia ja muita lakeja rikottavan, myös tasavallan presidentin on tehtävä asiasta ilmoitus, poliisihan se on jonka pitäisi Suomessa epäiltyjä rikoksia ja niistä tehtyjä ilmoituksia tutkia. Poliisilla on tutkintamonopoli joten sinnehän se katoaisi Stubbin tekemä tutkintapyyntö, kun ei ole epäiltyjä poliisirikoksia tutkittu 12 vuoteen niin tuskin löytyy edes tasavallan presidentin esittämää tutkintapyyntöä tutkimaan rohkea ja rehellinen poliisi kun tiedossa on, että myös poliisit ovat verovirkailijoiden, ulosottajien, syyttäjien ja konkurssijuristien kanssa perustuslakia ja muita lakeja, asetuksia, säädöksiä, työohjeita, ihmisoikeuksia ja EU-asetuksia, EU-direktiivejä rikkoneet?
Valtioneuvoston päätöksenteko
Valtioneuvostolle kuuluvat asiat ratkaistaan valtioneuvoston yleisistunnossa tai asianomaisessa ministeriössä. Yleisistunnossa ratkaistaan laajakantoiset ja periaatteellisesti tärkeät asiat sekä ne muut asiat, joiden merkitys sitä vaatii. Valtioneuvoston ratkaisuvallan järjestämisen perusteista säädetään tarkemmin lailla.
Valtioneuvostossa käsiteltävät asiat on valmisteltava asianomaisessa ministeriössä. Valtioneuvostossa voi olla ministerivaliokuntia asioiden valmistelua varten.
Valtioneuvoston yleisistunto on päätösvaltainen viisijäsenisenä.
  • Julkisen hallinnon vallankäyttöön pesiytynyt ja sitä hallitseva rakenteellinen korruptio ja lakien vastainen virkamiesvallan väärinkäyttö on tällä hetkellä kaikkialla muualla maailmassa hallinnon uudistamisen fokuksena paitsi Suomessa? Suomessa poliisi tutkii itseään, verohallinto tutkii itseään,  oikeuslaitos tutkii itseään ja ns. oikeudenvalvonnan viranomaiset lausuvat itse omasta erinomaisuudestaan joten kaikki hyvin, ei korruptio ja virkamiesrikollisuus ole laajakantoinen tai periaatteellisesti tärkeä asia?
  • Pitäisikö olla?
Ministeriöt
Valtioneuvostossa on tarvittava määrä ministeriöitä. Kukin ministeriö vastaa toimialallaan valtioneuvostolle kuuluvien asioiden valmistelusta ja hallinnon asianmukaisesta toiminnasta.
Ministeriön päällikkönä on ministeri
  • Perustuslain henki on, että päällikkö johtaa ministeriötä joten pääministeri vastaa siitä, että ministeriöt noudattavat lakia, sopimuksia, asetuksia, säädöksiä, valvovat ihmisoikeuksien kunnioittamista sekä EU-asetusten ja EU-direktiivien noudattamista.
  • Kun ministeri perehtyy Virtasenperheenoikeustaistelu asiaan ja havaitsee että lakeja on rikottu ja todisteet ovat riidattomat ja oikeusvoimaiset, niin sitten ministeri esittää käskyn korjata lakien vastaiset menettelyt ja organisaatio korjaa.
  • Jos ministeri ei noudata perustuslakia, ei anna perusteltua ja kirjallista vastausta esitettyihin kysymyksiin  eikä anna käskyä korjata lakien vastaiset menettelyt hallintoalueellaan ei ministeriä tarvita. Virkamiehet pelottelevat ministereitä ja jättävät käskyt täyttämättä ja hidastelevat, salaavat tosiasioita mutta rehellinen ja osaava ministeri vaihtaa niskottelijat ja pätemättömät, ei se sen kummallisempaa johtaminen ole.
Valtioneuvoston oikeuskansleri
Valtioneuvoston yhteydessä on oikeuskansleri ja apulaisoikeuskansleri, jotka tasavallan presidentti nimittää ja joiden tulee olla eteviä laintuntijoita. Presidentti määrää lisäksi apulaisoikeuskanslerille enintään viiden vuoden määräajaksi sijaisen, joka apulaisoikeuskanslerin ollessa estyneenä hoitaa tämän tehtäviä.
Apulaisoikeuskanslerista ja tämän sijaisesta on soveltuvin osin voimassa, mitä oikeuskanslerista säädetään.
  • Tuula Majuri on kansliapäällikkö, joka on päättänyt ettei Virtasen perheen laillisuusvalvontakanteluihin enää vastata, riittävän monta kertaa on jo annettu vastaus ettei ole mitään rikosta, ei vääriä menettelyjä eikä vääriä tuomioita.
  • Kun korruptoitunut hallinto on yhden  henkilön mielipiteen varassa niin siinähän toteutuu lakia rikkoen esitutkintaa suorittaneiden poliisien, lakia rikkoen verotarkastusta kirjoittaneiden verotarkastajien suoja ja lakia rikkoen syytteitä eri viranomaisten lakia rikkoen kirjoitetuista dokumenteista  perättömiä syytteitä kopioineen syyttäjä Sari Ahon  suoja? Ei tarvita ketään muuta, koko virkaketju suojelee toisiaan ja velaksi elävän korruptiosuomen hyvinvointi lisääntyy, onnelliset virkamiehet ruokkivat toisiaan, ahkeria ja rehellisiä yksityisen sektorin toimijoita ei tarvita?
Perustuslainmukaisuuden valvonta
Eduskunnan perustuslakivaliokunnan tehtävänä on antaa lausuntonsa sen käsittelyyn tulevien lakiehdotusten ja muiden asioiden perustuslainmukaisuudesta sekä suhteesta kansainvälisiin ihmisoikeussopimuksiin.
  • tässä virastossa uskotaan myös horjumatta siihen, että VETAUVT2012T323 ja Helsingin  hallinto-oikeuden tuomio, jolla hyväksyttiin  lakien vastaiset, virkamieskuvitelmiin perustuvat arvonlisävero-, veronkorotus- ja keksityt peiteltyjen osinkojen verotuspäätökset veronkorotuksineen ovat lakiin perustuvia ja totta. Ehkä ensimmäisen vaiheen  apulaisoikeusasiamies, jonka epäillyt tonttikaupat Porvoon seudulla tutkia ja eurolleen oikeanhintaiseksi vahvisti poliisi Hans Pirttilä, on antanut tietoa vaikka ei enää muista mitään?
  • Jääviys, esteellisyys on eräs Suomen rakenteellisen korruption sisällä kelluva möhkäle jota eivät puolueet, eivät poliitikot, eivät virkamiehet eivätkä erityisesti ns. oikeudenvalvojat halua otettavan esille?
Valtion verot ja maksut
Valtion verosta säädetään lailla, joka sisältää säännökset verovelvollisuuden ja veron suuruuden perusteista sekä verovelvollisen oikeusturvasta.
  • 81 § sanoo, että lakiin pitää veron perustua mutta kaikkihan tietävät että veron määrää verovirkamies. Verovirkamies on kiinnostunut korkeista ansioista vähällä työllä ja hän voi luottaa siihen, että työtoverit suojelevat ja salaavat kaikki virheet, vilpit ja petokset joita verovirkamies työssään tekee. Verovelvollisen oikeusturva ei toimi lainkaan, veroja määrännyt lausuu itse tekemästään kuten aiheettomassa oikeudenkäynnissä 2015 keväällä Vantaalla. Verotarkastaja oli tehnyt lakien vastaisia oletuksia, ohittanut osakeyhtiöitä, samastanut eri perhekuntien henkilöitä, kirjoittanut VETAUVT2012T323 tarinaa toveriensa ja poliisien kanssa. Tarinan  päähenkilöitä, Eeva Virtasta tai Keijo Virtasta ei verovirkailija tavannut ennen kuin Vantaan käräjäoikeuden rikosistunnossa mikä kuvaa verovirkailijoiden itsevaltaisuutta ja lakien rikkomista.
  • Oikeusturva syntyi rikostuomiolla: kaikki syytteet hylättiin, kukaan ei valittanut mutta lakeja rikkonut Verohallinto jatkoi lakien rikkomista, keksittyjen verojen ulosmittaamista ja piti takavarikossa kaikki siihen asti lakien vastaisesti kerätyt rahat. Veroistahan ei ollut kysymys kun verotuspäätökset olivat lakien vastaiset ja ne oli tehty ennen rikostuomion määräämistä, jopa ennen  esitutkinnan päättymistä!
Yksityisen laillinen saatava valtiolta
Jokaisella on oikeus talousarviosta riippumatta saada valtiolta se, mitä hänelle laillisesti kuuluu
  • Virtasen perheen  käsityksen ja heidän juristiensa käsityksen  mukaan Suomen valtion pitää maksaa Virtasen perheelle ja sen hallitsemille yhtiöille lakien vastaisesti perityt verot ja verojen korotukset, ulosottomaksut ja korot, kulut, menetykset sekä vahinkojen korvaukset lakien mukaan.
Valtiontalouden valvonta ja tarkastus
Eduskunta valvoo valtion taloudenhoitoa ja valtion talousarvion noudattamista. Tätä varten eduskunnassa on tarkastusvaliokunta, jonka tulee saattaa eduskunnan tietoon merkittävät valvontahavaintonsa. (25.5.2007/596)
Valtion taloudenhoidon ja valtion talousarvion noudattamisen tarkastamista varten eduskunnan yhteydessä on riippumaton valtiontalouden tarkastusvirasto. Tarkastusviraston asemasta ja tehtävistä säädetään tarkemmin lailla.
Tarkastusvaliokunnalla ja valtiontalouden tarkastusvirastolla on oikeus saada viranomaisilta ja muilta valvontansa kohteina olevilta tehtävänsä hoitamiseksi tarvitsemansa tiedot.
  • Jos perustuslaki on Suomessa voimassa, on tarkastusvaliokunnan ja VTV:n hankittava kaikki viranomaismuistiot ja aineistot joiden perusteella virkamiehet eri virastoissa ovat lakien vastaisia toimiaan suorittaneet sekä yhdessä toteuttaneet "harmaan talouden tehostetun viranomaisyhteistyöiskun" siihen liittyvine pakkokeinojen käytön, perättömien syytteiden, vääristeltyjen laskelmien ja muiden vahinkoa aiheuttaneiden toimien osalta.
Ylimpien tuomioistuinten tehtävät
Ylintä tuomiovaltaa riita- ja rikosasioissa käyttää korkein oikeus sekä hallintolainkäyttöasioissa korkein hallinto-oikeus.
Ylimmät tuomioistuimet valvovat lainkäyttöä omalla toimialallaan. Ne voivat tehdä valtioneuvostolle esityksiä lainsäädäntötoimeen ryhtymisestä.
  • rikosasiassa Virtasen perheen ja yhtiöiden osalta saatiin lakien mukainen päätös josta eivät perättömiä syytteitä esittäneen kihlakunnansyyttäjä Sari Aho tai perättömän rikosilmoituksen laatinut ja perättömiä, lakien vastaisia verotuspäätöksiä perättömän, virheellisen ja lakien vastaisesti laaditun VETAUVT2012T323, perättömiä ja aiheettomia vahingonkorvauksia vaatinut Verohallinto valittanut.
  • Verohallinto on salannut Helsingin hallinto-oikeudelta ja KHO:lta ja muilta ns. oikeudenvalvojilta sen, että VETAUVT2012T323 on laadittu lakien vastaisesti, siinä esitetyt verotuspäätökset ovat lakien vastaisia, lakien  vastaiset verotuspäätökset on tehty ennen Verohallinnon tekemästä perättömästä rikosilmoituksesta tehdyn lakien vastaisen esitutkinnan valmistumista ja 3 vuotta ennenkuin Verohallituksen tekemää perätöntä rikosilmoitusta ja perätöntä VETAUVT2012T323 tarinaa tarkastettiin käräjaoikeuden rikostuomioistuimessa missä kaikki syytteet hylättiin perättöminä, toteennäyttämättöminä ja tuomio lausui, että Antiokia Oy:llä oli oikeus vähentää toimittajalleen maksettu arvonlisävero.
  • Jostain syystä erityisesti KHO seisoo takaajana lakien vastaisesti tehdyn VETAUVT2012T323 dokumentin ja siitä Helsingin hallinto-oikeuden tekemän virheellisen, virkamiesten lakeja rikkovien päätösten ja esittämän kuulopuhemateriaalin takana. KHO:n toiminta myötäilee Jutta Urpilaisen "Kreikka takuutuksia" joita Jyrki Katainen tuki lausumalla "Hei, me ansaitaan tällä!"
    Ei ansaittu takuutuksilla, hävittiin sentään vähemmän kuin Sanna Marinin tekstiviesteillä ja Suvi-Anne Siimeksen, Pekka Haaviston ja eräiden kokoomuslaisten hyväksymillä alihintaisilla kaupoilla Finngridin, Kemiran ja muiden valtion yhtiöiden kaupoissa?
  • Oikeus on politiikkaa ja politiikka on oikeutta, vaikka rakenteellista korruptiota ja virkavallan väärinkäyttöä suojelevat ja salaavat poliitikot ja virkamiehet muuta väittävät.
    Sentään Ben Zyskowicz on käännytyslain osalta rohjennut tuon todeta ja "panen pääni pantiksi" sanomalla kerjäsi suosiota kuten Mauri Pekkarinen ministerinä aikoinaan kun lupasi ottaa vastuun epäillyistä poliisien virheistä villiintyneen jousimiehen  hitaassa kiinniottamisessa?

Perustuslain etusija
Jos tuomioistuimen käsiteltävänä olevassa asiassa lain säännöksen soveltaminen olisi ilmeisessä ristiriidassa perustuslain kanssa, tuomioistuimen on annettava etusija perustuslain säännökselle
  • Helsingin hallinto-oikeus ja Korkein hallinto-oikeus ovat selkeästi rikkoneet PL 106 § ja antaneet etusijan Verohallinnon Uudenmaan veroviraston tarkastusryhmä 2 laatimalle VETAUVT2012T323 virheelliselle ja lakien vastaisesti laaditulle, tosiasioita vääristelevälle ja salaavalle sekä paitsi perustuslain ja ihmisoikeussopimuksen pykäliä rikkoen, myös Verotusmenettelylakia, verotarkastuksen ohjeita, kirjanpitolakia ja -asetusta, osakeyhtiölakia ym. Suomen lakeja rikkoville toimille. Samoin on toiminut Korkein hallinto-oikeus, joka on kieltänyt valitusluvan ja jättänyt kaikki esitetyt purkuhakemukset virheellisistä tuomioista, virheellisestä verotuksesta ja prosessivirheistä verotuksessa, verovalitusten käsittelyssä sekä käräjäoikeuden rikostuomion oikeusvoimavaikutuksen ottamatta huomioon. Kuten eräs hallinto-oikeuden esittelijä lausui: "me paskat nakataan käräjäoikeden tuomiolle, meillä on täällä aivan omat menettelyt ja käytänteet, niistä ette voi valittaa!"  Siinä oli kansalaiselle selkeää tekstiä.
Lakia alemmanasteisten säädösten soveltamisrajoitus
Jos asetuksen tai muun lakia alemmanasteisen säädöksen säännös on ristiriidassa perustuslain tai muun lain kanssa, sitä ei saa soveltaa tuomioistuimessa tai muussa viranomaisessa.
  • Verohallinnon salassa toimiva "harmaan talouden ryhmä"  on koskematon, sen toiminnasta ei anneta mitään tietoa ja sen muistiot, pöytäkirjat ja tallenteet, jos niitä on, salataan iskujen kohteilta ja kun kysyy aineistoa niin sitä ei anneta edes rikoskanteen valmistelua varten. Eräille Verohallinnon toimintaa rikolliseksi epäileville on järjestetty erillispalvelu: on nimetty henkilö Janne Sointula, joka on ainoa henkilö joka vastaa kun Verohallinnon epäillysti rikollisen toiminnan kohteeksi joutunut haluaa saada tietoja asiastaan, kopioita asiakirjoista tai keskustella siitä, miksi Verohallinnon pääjohtaja virkavastuullaan väittää, että verotarkastajat ovat toimineet oikein ja lakien mukaan, vaikka eivät ole tarkastaneet kirjanpitoaineistoja, ovat kirjoittaneet perättömiä nimeämättömien ilmiantajien ilmiantokirjeitä kertomuksiin tarkistamatta onko ilmiannoissa mitään perää.
  • Jos Suomi olisi oikeusvaltio, ei Verohallinnolla olisi mahtiasemaa, jonka varassa se tutkii virheen tehneen verovirkailijan virheitä siten, että verovirkailija itse kirjoittaa miten näkee asian ja mikä on totta ja sitten koko muu Verohallinnon väki, poliisi, syyttäjälaitos toistaa tuota epäillysti rikoksen tehneen verovirkailijan lausumaa mantrana joka ei muutu. Verovirkailija Seppo Jauhiaisen lakien vastaisesti kirjoittama VETAUVT2012T323 on yksi erinomainen esimerkki joka on  kestänyt aikaa jo 12 vuotta vaikka se yli 8 v sitten tuomittiin käräjäoikeudessa virheelliseksi, tosiasioita vääristeleväksi, lakien vastaisia verotuspäätöksiä esittäväksi, osakeyhtiöitä ohittavaksi ja eri henkilöitä tosiasioiden vastaisesti samastavaksi.

Valtioneuvoston oikeuskanslerin tehtävät
Oikeuskanslerin tehtävänä on valvoa valtioneuvoston ja tasavallan presidentin virkatointen lainmukaisuutta. Oikeuskanslerin tulee myös valvoa, että tuomioistuimet ja muut viranomaiset sekä virkamiehet, julkisyhteisön työntekijät ja muutkin julkista tehtävää hoitaessaan noudattavat lakia ja täyttävät velvollisuutensa. Tehtäväänsä hoitaessaan oikeuskansleri valvoo perusoikeuksien ja ihmisoikeuksien toteutumista.
  • selkeästi on  kirjoitettu että viranomaisten ja julkisyhteisöjen työntekijöiden pitäisi noudattaa lakia. Mutta kun eivät noudata ja Tuula Majuri päättää, ettei Virtasen perheen asiaa käsitellä kun monta kertaa on kirjoitettu, että VETAUVT2012T323 vääristeltyyn, lakien vastaisesti laadittuun tarinaan on uskottava vaikka se on rikosoikeudenistunnossa tuomittu virheelliseksi ja siinä määrätyt ennakonpidätykset on määrätty palautettavaksi jolloin  pelkästään tuo 192 000 euroa muuttaa täysin VETAUVT2012T323 perusteet ja virheellisten verotuspäätösten osalta kaikki olisi pitänyt käydä läpi jo tuolloin, kesäkuu 2012 ja viimeistään 2016 kun  perätön tarina on lainvoimaisella tuomiolla todettu lakien vastaiseksi. Mutta ei Suomessa, rakenteellinen korruptio ja virkavallan väärinkäyttö ja virkavelvollisuuden rikkominen ovat ylimmän valtiojohdon ja ylimpien ns. oikeudenvalvojien suojeluksessa?
Eduskunnan oikeusasiamiehen tehtävät
Oikeusasiamiehen tulee valvoa, että tuomioistuimet ja muut viranomaiset sekä virkamiehet, julkisyhteisön työntekijät ja muutkin julkista tehtävää hoitaessaan noudattavat lakia ja täyttävät velvollisuutensa. Tehtäväänsä hoitaessaan oikeusasiamies valvoo perusoikeuksien ja ihmisoikeuksien toteutumista
Oikeuskanslerin ja oikeusasiamiehen syyteoikeus ja tehtävien jako
Syytteen nostamisesta tuomaria vastaan lainvastaisesta menettelystä virkatoimessa päättää oikeuskansleri tai oikeusasiamies. Nämä voivat ajaa syytettä tai määrätä syytteen nostettavaksi myös muussa laillisuusvalvontaansa kuuluvassa asiassa
  • Onko kyseessä virkavelvollisuuden rikkominen, kun ylin ns. oikeudenvalvonta ei ole halunnut käynnistää tutkintaa vaikka VETAUVT2012T323 perättömän dokumentin asiaan liittyen Suomen Valtio on menettänyt jopa miljoonia, kun esitettyjen tutkintapyyntöjen on annettu vanhentua? Onko Maija Hakmanilla jokin erityissuoja kun kihlakunnansyyttäjä Sari Aho kadotti kokonaan "jutun 14" eikä siihen liittyvää, Lauri Telajoen kanssa asioita järjestellyttä Maija Hakmania saatu koskaan kuultavaksi? Onko tuossa juttu 14 tiimoilla myös konkurssijuristeihin liittyviä asioita, joita Verohallinto tai poliisi ei halunnut julkisuuteen ja siksi kihlakunnansyyttäjä Sari Aho suosi kuljetusyrittäjä Jorma Sorvaria vaikka tosiasiassa ja todisteiden sekä virallisten rekisterien mukaan Jorma Sorvari oli vastuussa Merlot Oy:n kirjanpidosta, palkanmaksusta, kausiveroilmoituksista ja tilinpäätöksestä sekä veroilmoituksesta 31.12.2010. Miten pitkälle epäilty korruptioketju jatkuu, sitä eivät salijuristit v. 2015 uskaltaneet arvailla mutta epäily oli että todella suuret kengät löytyy verhojen takana?
Oikeuskanslerin ja oikeusasiamiehen tietojensaantioikeus
Oikeuskanslerilla ja oikeusasiamiehellä on oikeus saada viranomaisilta ja muilta julkista tehtävää hoitavilta laillisuusvalvontaansa varten tarvitsemansa tiedot
  • ns. oikeudenvalvojilla on oikeuksia joita rosvoksi, verojen kiertäjäksi, työvoiman riistäjäksi nimitellyllä syyttömällä ja rehellisellä kansalaisella ei ole. Ei aivan tunnu länsimaisen oikeusvaltion toiminnalta mutta ehkä Li Andersson EU:ssa valiokunnan johtajana saa asioihin vauhtia myös Suomessa, että riiston kohteena ja virkamiesmielivallan uhrina oleville yrittäjille saadaan oikeus saada käyttöönsä virkamiesten salatut muistiot, pöytäkirjat ja vääristellyt laskelmat joiden perusteella veroja ja veronkorotuksia sekä takavarikkoja on tehty?
Valtioneuvoston ja tasavallan presidentin virkatointen laillisuuden valvonta
Jos oikeuskansleri havaitsee valtioneuvoston tai ministerin taikka tasavallan presidentin päätöksen tai toimenpiteen laillisuuden antavan aihetta huomautukseen, hänen tulee esittää huomautuksensa perusteluineen. Jos se jätetään ottamatta huomioon, oikeuskanslerin tulee merkityttää kannanottonsa valtioneuvoston pöytäkirjaan ja tarvittaessa ryhtyä muihin toimenpiteisiin. Myös oikeusasiamiehellä on vastaava oikeus tehdä huomautus ja ryhtyä muihin toimenpiteisiin
  • niitä perusteltuja ja kirjallisia lausumia odotetaan sekä perustuslain että hallintolain mukaan. Kun Petteri Orpo ei ole vastannut vuodessa, onko silloin jo julkisen haasteen paikka?
Ministerisyytteen nostaminen ja käsittely
Syyte valtioneuvoston jäsentä vastaan lainvastaisesta menettelystä virkatoimessa käsitellään valtakunnanoikeudessa sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
Syytteen nostamisesta päättää eduskunta saatuaan perustuslakivaliokunnan kannanoton valtioneuvoston jäsenen menettelyn lainvastaisuudesta. Eduskunnan tulee ennen päätöstä syytteen nostamisesta varata valtioneuvoston jäsenelle tilaisuus selityksen antamiseen. Asiaa käsitellessään valiokunnan tulee olla täysilukuinen.
Syytettä valtioneuvoston jäsentä vastaan ajaa valtakunnansyyttäjä
  • jos ministerit eivät vastaa lain mukaan vaikka perustuslain ja hallintolain mukaan velvoite on niin 114 § kertoo mitä tehdään, siis jos Suomi olisi oikeusvaltio?
Ministerivastuuasian vireillepano
Valtioneuvoston jäsenen virkatoimen lainmukaisuuden tutkinta eduskunnan perustuslakivaliokunnassa voidaan panna vireille:
1) oikeuskanslerin tai oikeusasiamiehen perustuslakivaliokunnalle tekemällä ilmoituksella;
2) vähintään kymmenen kansanedustajan allekirjoittamalla muistutuksella; sekä
3) eduskunnan muun valiokunnan perustuslakivaliokunnalle esittämällä tutkintapyynnöllä.
Perustuslakivaliokunta voi myös omasta aloitteestaan ryhtyä tutkimaan valtioneuvoston jäsenen virkatoimen lainmukaisuutta
  • poliittinen elin päättää Suomessa mitä on ja mikä on oikeus. Jos kansanedustajat haluavat, jatkuu rakenteellinen korruptio ja rikollinen vallan väärinkäyttö myös nyt synnyttävien kansanedustajien lasten aikuisiällä. Toki kun käännytyslaki torjutaan ja Putin-ystävä lähettää 500000 maahantulijaa veronmaksajien hoitoon niin myös kansanedustajien jälkeläisten/perillisten haluttavuus maahantulijoiden puolisoiksi ja uuteen uskoon liittämiseksi nousee. Sehän on hyvä, jo v. 1982 New Yorkissa, San Fransiscossa ja Los Angelesissa oli näkyvissä sekä afrikkalaisten, latinojen ja kiinalaisten vaikutus yhteiskunnan toiminnassa. Tiettävästi tällä hetkellä fentanyli kaataa tehokkaasti käyttäjiään, Suomeenhan "rohto" on vasta saapumassa mutta ken elää, hän näkee..
Vastuu virkatoimista
Virkamies vastaa virkatoimiensa lainmukaisuudesta. Hän on myös vastuussa sellaisesta monijäsenisen toimielimen päätöksestä, jota hän on toimielimen jäsenenä kannattanut.
Esittelijä on vastuussa siitä, mitä hänen esittelystään on päätetty, jollei hän ole jättänyt päätökseen eriävää mielipidettään.
  • Vahingonkorvauslaki on myös selkeä, 10 vuotta on aika esittää kanne oikeuteen ja sinnehän se näyttää käräjille menevän kun ainutkaan virkamies ei tunnusta tekoja vaikka on selkeät dokumentit, tuomiot ja äänitteet käräjiltä.
  • Ennen käräjiä haluamme ministerien kirjalliset ja perustellut lausumat laillisuusvalvontakysymyksiin, ettei jouduta käräjillä vielä kerran laatimaan alusta alkaen aineistoja ja ikäänkuin osoittamaan miten vahingot syntyivät, mistä ne muodostuvat ja ketkä kaikki vahinkoja aiheuttivat ja miten olemme jo yli 12 v aikana esittäneet selkeät todisteet ja saanet oikeuden tuomioita jotka todistavat että Virtasen perhe toimi oikein ja kaikki virkakunnat toimivat väärin. Lakihan toteaa asiassa, että verosaajien on osoitettava että veroille on peruste ja että verot perustuvat lakiin, eivät verovirkailijoiden kuvitelmiin, perättömiin laskelmiin ja jopa maksettujen verojen salaamiseen.
Valtionhallinto
Valtion keskushallintoon voi kuulua valtioneuvoston ja ministeriöiden lisäksi virastoja, laitoksia ja muita toimielimiä. Valtiolla voi lisäksi olla alueellisia ja paikallisia viranomaisia. Eduskunnan alaisesta hallinnosta säädetään erikseen lailla.
Valtionhallinnon toimielinten yleisistä perusteista on säädettävä lailla, jos niiden tehtäviin kuuluu julkisen vallan käyttöä.
  • Harmaan talouden tehostetun viranomaisyhteistyön kommandoryhmien toiminnan pitäisi olla selkeästi lakiin perustuvaa, koska kommandohyökkäykset koteihin, takavarikot virheellisten laskelmien ja perättömien ilmiantojen perusteella ovat mitä suurimmassa määrin julkisen vallan käyttöä ja kaikkein kauheimmassa muodossa, pakottamista ja mielivaltaa jota vastaan ei voi puolustautua kun  ei edes ole tiedossa, että koko Suomen väkivaltakoneiston raskain arsenaali ja ylimielisimmät virkamiehet olivat kimpussamme, lopettamassa ja tuhoamassa Virtasen perheen elinkeinotoiminnan ja takavarikoimassa perheen säästöt ja vähäisen varallisuuden poliisien, verovirkailijoiden, ulosottajien ja kihlakunnansyyttäjä Sari Ahon bonuspalkkioihin.

Virtasen perheen puolesta toivomme, että käännytyslaki hyväksytään varmistamaan kansalaisten turvaa Suomessa. Toivomme myös, että Virtasen perheen puolesta avattu perustuslaki osoittaa että lakimme ovat hyvät mutta kun on lakeja rikkovia virkamiehiä ja heitä tukevia poliitikkoja ja kansanedustajat eivät uskalla kysyä korruptiosta eivätkä ministerit uskalla johtaa ministeriöiden toimintaa lakien mukaan niin virkamiespolvi toisensa jälkeen syö kuormasta, osaamattomat ja petolliset johtajat ja päälliköt palkitaan ja rehelliset virkamiehet potkitaan pois poliisista ja verohallinnosta, ehkä oikeuslaitoksestakin jotta mätä ja korruptoitunut hallintokulttuuri saa jatkua?


Ystävällisesti

VIRTASEN PERHE

 


 




Comments

Popular posts from this blog

Valtiovarainministeriltä odotetaan kirjallista ja perusteltua lausuntoa Verohallinnon virheellisten ja lakia rikkovien perättömän muistion, aiheettoman rikosilmoituksen, lakeja rikkoen laaditun verotarkastuksen sekä lakeja rikkoen kirjoitettujen verotuspäätösten osalta.

Verotarkastajan joulutoivotus